English

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس مطرح کرد؛

تشکیل هزار و ۸۱۱ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در بندرعباس/ اخراج اتباع غیرمجاز تا پایان سال

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از تشکیل هزار و ۸۱۱ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در راستای برخورد با قاچاقچیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عباس علی یاری فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال شعار هفته فراجا «پلیس هوشمند، مردم قانون مدار» نامگذاری شده است تا براساس هوشمندسازی پلیس برگرفته از ظرفیت های فناوری جدید بتوانیم، امنیت مردم در سطح شهر بندرعباس تامین کنیم. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از کاهش ۱۰درصدی انواع سرقت ها و افزایش ۳۳ درصدی کشفیات سرقت در امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: سال گذشته حدود ۴ هزارسرقت و نیز در سالجاری سه هزار سرقت در بندرعباس انجام شده است.

به گفته وی، تعداد سارقین دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است. 

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی انواع سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته اذعان داشت: قریب به ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف کردیم. 

علی یاری از تشکیل هزارو ۸۱۱ فقره پرونده قاچاق کالا در راستای برخورد با قاچاقچیان خبر داد و گفت: با این وجود با رشد ۳۸ درصدی در حوزه تعداد پرونده های قاچاق کالا و همچنین رشد ۶۰ درصدی ارزش ریالی پرونده های قاچاق کالا روبرو بوده ایم.

وی از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در شهر بندرعباس خبر داد.   

وی از افزایش ۵۹ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق خبر داد‌ و گفت: هزارو ۱۱۲ نفر قاچاقچی کالا و ارز را دستگیر کرده و در همین راستا نسبت به مدت مشابه افزایش ۴۵ درصدی داشته ایم. 

این مسئول ابراز داشت: پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است. 

وی از توقیف سه هزارو ۲۴۰ دستگاه خودروی شوتی، طی ۶ ماه در هرمزگان خبر داد و گفت: برای حفظ جان مردم، خودروهای شوتی را مبدا بارگیری سوخت و مقصد تحویل بار توقیف کردیم. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در ادامه سخنانش اذعان داشت: توقیف خودروهای حامل قاچاق سوخت در هرمزگان ۵۳ درصد افزایش یافت. 

علی یاری از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در بندرعباس خبر داد و گفت: با تعامل و هماهنگی مراجع قضایی استان، فرماندهی انتظامی هرمزگان، قضات و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در هریک از محلات استان اقدامات موثری در راستای پاکسازی آن صورت گرفته است و بنده از این بزرگواران تشکر و قدردانی می کنم. 

به گفته وی، هرمزگان در شرایط مطلوبی به لحاظ امنیتی قرار دارد. 

وی به اجرای طرح امنیت محله محور اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی طرح پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق کالا و سوخت و مقابله با سرقت در قالب طرح امنیت محله محور در سطح شهرستان بندرعباس اجرا شد و با این اقدام هم از تجارب ریش سفیدان در سطح محلات بهره مند می شویم و هم اینکه در جهت حل اختلافات و دعاوی با مشارکت ریش سفیدان می توانیم امنیت مردم را در محلات را حفظ کنیم.

وی درباره ساماندهی اتباع غیرمجاز در نیمه نخست امسال به افزایش ۴۰ درصدی طرد آن‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: این روند ادامه دارد و برنامه ریزی شده تا پایان سال در بندرعباس اتباع غیرمجاز نداشته باشیم.

علی یاری عنوان کرد: در صورتی که اتباع دارای مجوز قانونی در حوزه قاچاق سوخت فعالیت کنند، مجوز آن‌ها باطل خواهد شد که اخیرا ۲۰ نفر در این حوزه طرد شدند.

وی با اشاره به افزایش تعداد کارتن خواب‌ها در سطح بندرعباس عنوان کرد: بیشتر افراد معتاد متجاهر افرادی هستند که در پاییز و زمستان از سایر استان‌ها بویژه نیمه شمالی وارد بندرعباس می‌شوند؛ البته برای ساماندهی آن‌ها افزایش ظرفیت کمپ نگهداری آن‌ها تا ۸۰۰ نفر برنامه ریزی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه