English

پلاتو شهر بندرعباس با تغییر کابری از دسترس هنرمندان خارج شد

هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان همراه با تعدادی از هنرمندان با شهردار بندرعباس در خصوص واگذاری پلاتو دریا و پلاتو شهر بندرعباس جهت بهره برداری هنرمندان رشته نمایش از مرحله تولید تا اجرا به گفتگو پرداختند.

پلاتو شهر بندرعباس با تغییر کابری از دسترس هنرمندان خارج شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، حسین کریمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان اظهار داشت:  پلاتو دریا از مراحل طرح و ایده تا ساخت نهایی پلاتو، با مشاوره، همراهی و مشارکت هنرمندان و انجمن نمایش استان انجام شد؛ اما پس از تکمیل پروژه به مدت ده سال به یک جریان غیرتخصصی و غیرمرتبط باهنرهای نمایشی واگذار شد که در طول مدت واگذاری هیچ بهره برداری هنری از آن نشده است.
 
کریمی اظهار داشت: پلاتو شهر به مدت چهار دهه صرفاً در اختیار گروه های نمایشی جهت بهره برداری و تولید آثار نمایشی بوده، که با حضور مدیریت جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و با توجه مرمت مجدد مجموعه، با تصمیم آقای جهان‌داری این مجموعه از دسترس هنرمندان رشته نمایش خارج شده و حتی تصمیم به پایین کشیدن تابلوی سردر پلاتو و تغییر کاربری آن شده است.
 
وی گفت: ضمن عرض تقدیر و تشکر از همراهی جناب شهردار با هنرمندان، در زمینه تبلیغات محیطی اجرای عموم نمایش ها با موانع و مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم با درایت شهردار این موانع رفع شده و همچنان حامی هنرمندان باشند.
 
از جمله پیشنهادات مطرح شده دیگر اعضای انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان می توان به: پیشنهاد راه اندازی شورای تخصصی فرهنگی هنری فرهنگسراهای بندرعباس، مشارکت در جهت تولید برنامه تلویزیونی فی مابین شهرداری بندرعباس، ظرفیت هنرمندان عضو انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان و صدا و سیمای خلیج فارس، حمایت در تولید نمایش هایی در قالب تئاتر شورای در جهت فرهنگ‌سازی خدمات شهری و حقوق شهروندی و تولید آثار نمایشی در قالب نمایش خیابانی و پرفورمنس در راستای اهداف شهرداری، و حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر استانی به عنوان ویترین تئاتر هرمزگان اشاره داشت.
 
شهردار بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هنرمندان، اشاره داشت که اگر به جای کمک، تعاملاتی بین دو طرف در جهت تولید و حمایت شکل بگیرد، این ارتباطات مستمر و به نفع طرفین خواهد بود.
 
شهردار بندرعباس افزود: ما از هنرمندان درخواست داریم که در زمینه انعکاس خدمات شهری و شهروندی به مردم با ما همسو و همراه باشند چرا که هنر هنرمند تریبون قدرتمندتری نسبت به روابط عمومی ادارات هست.
 
گفتنی است قرار شد طی جلسه ای تخصصی دوشنبه آینده با حضور ریاست انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان درباره کسب تکلیف و تعیین وضعیت نهایی دو پلاتو دریا و شهر جهت چگونگی بهره برداری هنرمندان هنرهای نمایشی تصمیم گیری شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه