English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

ارائه دو سند در کمیته حفاظت محیط زیست دریایی سازمان جهانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، راه‌اندازی مراکز فرعی مقابله با آلودگی نفتی و ارائه دو سند با موضوع مدیریت آب توازن به کمیته حفاظت محیط زیست دریایی سازمان را از مهم‌ترین اقدامات محیط زیست دریایی این اداره‌ کل عنوان کرد.

ارائه دو سند در کمیته حفاظت محیط زیست دریایی سازمان جهانی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح اقدامات کلان محیط زیست دریایی بنادر هرمزگان گفت: یکی از اقدامات مهم لکه‌گذاری و پهنه ‌ندی آب‌های هرمزگان از جنبه ارائه خدمات محیط زیست دریایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

وی عنوان کرد: اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور پوشش آب‌های غرب استان علاوه بر راه‌اندازی و تجهیز مرکز فرعی در بندر لنگه، نسبت به راه‌اندازی مرکز فرعی مقابله با آلودگی نفتی در جزیره کیش و تجهیز آن به انواع تجهیزات مقابله با آلودگی اقدام کرد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده تجهیزات خریداری شده به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه زیست محیطی دریایی در غرب این استان را شامل بوم مهار اقیانوسی و متعلقات، پاورپک و متعلقات، بوم اسفنجی، بوم جاذب، ورق جاذب قایق برای انجام عملیات پاکسازی و دیسپرسنت (پخش‌کننده) عنوان کرد. 

وی، میزان اعتبار این طرح برای تهیه تجهیزات یاد شده را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای انجام این کار نیز ۸ نفر نیروی آموزش دیده به صورت شیفتی جذب شده است.  

این مسئول گفت: معاونت دریایی این اداره‌کل هم‌راستا با اصل ۴۴ مبادرت خدمات پاکسازی آلودگی را به بخش خصوصی در سطح استان واگذار کرده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ هزینه واگذاری امور مربوط به خدمات پاکسازی آلودگی نفتی دریایی سطح این استان در سال ۱۴۰۳ با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۱۴۰۴ به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد. 

عباس‌نژاد با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در حفاظت محیط زیست دریایی و عضویت در سازمان بین‌المللی دریانوردی اظهار کرد: این اداره‌کل تاکنون توانسته نیروهای متخصصی در این حوزه تربیت کند که اخیرا در کمیته حفاظت محیط زیست دریایی سازمان بین‌المللی دریانوردی، دو سند با موضوع مدیریت آب توازن ارائه داده که این اسناد تحت حمایت و دستور کار آن سازمان بین‌المللی قرار گرفته است.

در حال حاضر ۴۱ نیرو در مراکز بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندرلنگه، جزیره کیش و بندر جاسک فعالیت می‌کنند. 

«دیسپرس کننده یا دیسپرسانت مواد شیمیایی هستند که روی یک لکه نفتی سطحی اسپری می‌شوند تا نفت را به قطرات کوچکتری تجزیه کنند و به راحتی با آب مخلوط شوند. پراکنده‌کننده‌ها مقدار روغن ورودی به محیط را کاهش نمی‌دهند، بلکه اثرات نشت را به زیر آب می‌برند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه