English

برگزاری دومین همایش سراسری نماز با شعار «نماز، نماد قدرت و عامل تمدن ساز»

دومین همایش سراسری نماز با شعار «نماز؛ نماد قدرت و عامل تمدن ساز» با حضور کارکنان پایور و وظیفه در حسینیه احمد بن موسی(ع) قرارگاه مقدم مدینه منوره نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

برگزاری دومین همایش سراسری نماز با شعار «نماز، نماد قدرت و عامل تمدن ساز»
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، دومین همایش سراسری نماز با شعار «نماز نماد قدرت و عامل تمدن ساز» با حضور کارکنان پایور و وظیفه در حسینیه احمد بن موسی (ع) قرارگاه مقدم مدینه منوره نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

در این همایش سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مقدم مدینه منوره نیروی زمینی سپاه بیان کرد: دعا و نماز عارفانه و راز و نیاز شبانه رزمندگان اسلام در رأس اسباب و عوامل آن استقامت های آسمانی و نصرت و پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود. 

سردار مارانی گفت: اگر نماز و نیایش و اشک ها و عشق های آسمانی نبود ما در جنگ کاری از پیش نمی بردیم و امروز سرنوشت دیگری داشتیم. نماز حیات طیبه را برای ملّت ایران به ارمغان آورد. نماز و مسجد و نیایش و عالمان دین و امام و امت ، هم در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل داشتند و هم در پیروزی های دفاع مقدس آثار جاودانه ای به ارمغان آوردند.

فرمانده قرارگاه مقدم مدینه منوره افزود: الگو گرفتن حقیقی از سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) را می توان در دوران جنگ تحمیلی دید. امام و یارانش در میدان نبرد و به هنگام ظهر به نماز ایستادند. در جبهه نیز این صحنه ها بخوبی دیده میشد که تقدم نماز بر سایر امور بالاتر است و اگر نماز نبود، ما در جنگ کاری را از پیش نمی بردیم و امروز سرنوشت مان به گونه ای دگر رقم می خورد. این نماز بود که حیات طیبه ای را برای ملّت ایران بوجود آورد.

در ادامه حجت‌الاسلام عیسی خالصی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه مقدم مدینه منوره عنوان کرد: در قرآن یکی از خصوصیات اهل ایمان محافظت بر نماز بیان شده است، محافظت نماز؛ همان توجه ویژه به نماز و عدم سهل‌انگاری در برپایی این امر مهم است؛ این محافظت صورت های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها بجا آوردن نماز در اول وقت است و جا دارد همگان را به خواندن نماز در اول وقت توصیه کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: نماز غذای روح است و همانطور که بهترین غذا آن است که جذب بدن شود. بهترین عبادت هم نمازی است که جذب روح شود یعنی با نشاط و حضور قلب انجام گیرد و آثار آن در رفتار نمازگزار ظاهر شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: شیطان همیشه انسان را به سمت دوری از نماز و ترک آن فرا میخواند تا بتواند او را به منجلاب فساد و تباهی بکشاند و حلقه اتصالش با معبود را قطع نماید. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت های دیگر هم قبول می شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی شود و همان طور که اگر انسان شبانه روزی پنج نوبت در نهر آبی شستشو کند، چرک در بدنش نمی ماند نمازهای پنجگانه هم انسان را از گناهان پاک می کند. و سزاوار است که انسان نماز را در اوّل وقت بخواند و کسی که نماز را پست و سبک شمارد، مانند کسی است که نماز نمی خواند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: انسان باید مواظب باشد که با عجله و شتاب زدگى نماز نخواند  و در حال نماز به یاد خدا و با خضوع و خشوع و وقار باشد و متوجّه باشد که با چه کسى سخن مى گوید و خود را در مقابل عظمت و بزرگى خداوند عالم ناچیز ببیند.

در پایان همایش از ائمه جماعات؛ خادمان و مبلغین در امر ترویج نماز تجلیل بعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه