English

مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس خبر داد؛

تولید بیش از سه میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه خلیج فارس

مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس از تولید خالص بیش از سه میلیون و چهارهزارو ۳۷۷ مگاوات ساعت برق در شش ماهه امسال ۱۴٠۳ خبر داد.

تولید بیش از سه میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، محمد عقیل عامری سیاهوئی مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس امروز از تولید بیش از سه میلیون و چهارهزارو ۳۷۷ مگاوات ساعت برق از فروردین تا شهریور ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این عدد تولید در شش ماهه امسال، حاصل کارکرد و فعالیت شش واحد گازی این نیروگاه که با تلاش و همت ستودنی و مثال زدنی کارکنان نجیب این مجموعه اختصاص یافته است و همچنین راندمان نیروگاه در این شش ماه کاملاً مثبت و قابل قبول ارزیابی شده است.

مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس بیان کرد: این سطح تولید برق در حالی در این مجموعه ثبت شده است که دو واحد نیروگاه از اواخر سال قبل و امسال در جهت تعمیرات اساسی و نیمه اساسی بمدت چندین ماه در راستای آمادگی صد درصدی تمام واحدها برای عبور موفق از تابستان در دست اورهال بوده است و از مدار بهره برداری و تولید خارج شده اند. 

عامری سیاهوئی افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۳ میلیون و ۴ هزار و۳۷۷ مگاوات ساعت انرژی خالص در هر شش واحد گازی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است. عامری سیاهوئی خاطرنشان کرد: با این میزان تولید انرژی خالص در ۶ ماهه امسال، این نیروگاه شاهد رشد قابل توجهی تولید انرژی بوده است. 

مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس، با توجه به میزان قابل قبول تولید انرژی الکتریکی تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه و با اتکا به خودباوری، روند حداکثری تولید برق، ادامه خواهدداشت.

عامری سیاهوئی با بیان اینکه "نیروگاه گازی خلیج فارس یکی از نیروگاه‌های مهم کشور است و نیاز همیشگی به نیروهای خبره و متخصص دارد، فلذا در همین خصوص با انجام و برگزاری مستمر دوره های آموزشی در بخش ارتقاء دانش علمی که کاری بسیار بزرگ ، ارزشمند و بی‌نظیر و مهمی در هر سازمان محسوب می شود، در این نیروگاه با ظرفیت موجود پایه گذاری کردیم"،چون این مجموعه جزو نیروگاه های منحصر به فرد کشورقلمداد می‌شود.

عامری با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق برای اجرای به موقع بازدیدهای دوره ای و تعمیرات اساسی و نیمه اساسی (اورهال) واحدهای نیروگاه ادامه داد: تمام جزئیات و محاسبات دقیق مهندسی، عملیات تعمیراتی این نیروگاه به گونه‌ای پیش رفت که توانستیم در تابستان امسال ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی از تولید انرژی در صنعت برق به مجموعه نیروگاه برق خلیج فارس اختصاص دهیم. 

عامری سیاهوئی با اشاره به کار ارزشمند و مهمی که در نیروگاه برق خلیج فارس با هدف افزایش توان تولید برق با بازدید های دوره ای آغاز شده بود ، تصریح کرد: افزایش توان تولید برق این نیروگاه چه به لحاظ مکانی که در مجاورت چند استان صنعتی با نیاز مصرف برق بالا قرار دارد و چه به لحاظ زمانی و موقعیتی استان و با وجود استقرار صنایع انبوه در غرب بندرعباس و نیاز شدید به تامین انرژی و حفظ چرخه ی اقتصاد استان و کشور از هیچ کوششی دریغ نگردیده است.

وی با تاکید بر تلاش، نظارت و حمایت های هم جانبه شرکتهای بالا دستی مخصوصا (شرکت مالک) برای حل مسائل و چالش‌های پیش‌روی مجموعه در صورت وقوع ، فلذا این مجموعه با پتانسیل های موجود قادر است با توانمندی و ظرفیت‌های مهندسی خوبی که در نیروگاه وجود دارد می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن با مدیریت و آمادگی قوی هر گونه بحران، مشکل و دغدغه ی پشت سر بگذارد، تا شیرینی اتصال برق تولیدی آن به شبکه در موعد مقرر اجرایی شود.

مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس افزود: نیروگاه برق خلیج فارس از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه با تولید بیش از سه میلیون و چهارهزار و ۳۷۷ مگاوات ساعت انرژی توانسته‌ ضمن تأمین بالغ بر ۳۰ درصد برق مورد نیاز استان، نقش مهمی در تأمین انرژی پایدار و مطمئن شبکه و برای مشترکان سراسر کشور و گذر موفق از روزهای گرم پیک تابستان امسال داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه