English

دکتر حصارکی در گفتگو با موج:

ذهنیت رنگی از وزیر ورزش یک آفت است/ ورزش باید به دست ورزشی‌ها اداره شود

دکتر حمیدرضا حصارکی در خصوص انتخاب وزیر ورزش و جوانان در دولت جدید گفت: کسی باید بیاید که متخصص ورزشی و از جنس این حوزه باشد.

ذهنیت رنگی از وزیر ورزش یک آفت است/ ورزش باید به دست ورزشی‌ها اداره شود

هادی شاه‌مرادی – خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج؛ گفته می‌شود حمید سجادی گزینه نهایی مدنظر سید ابراهیم رئیسی برای ریاست بر وزارت ورزش و جوانان خواهد بود. در همین خصوص گفتگویی انجام دادیم با دکتر حمیدرضا حصارکی رییس انجمن ساواته ایران و کنفدراسیون ساواته آسیا تا به صورت تخصصی‌تر با ابعاد این انتخاب برای وزارت ورزش و جوانان بیشتر آشنا شویم.

 

ورزش همیشه گرفتار غیرورزشی‌ها بوده است

 

یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه جامعه ورزش کشور بوده این است که در این چهار دهه پس از انقلاب در هیچ دوره ای یک فرد متخصص در حیطه ورزش و کسی که مورد قبول ورزشی ها بوده نداشته ایم. ورزش ما را همواره افراد غیر ورزشی اداره کرده اند که نتیجه آن وضعیتی است که هم اکنون ورزش ایران در آن گرفتار است.

در یک دوره آقای گودرزی بر رأس کار قرار داشت که خودش تحصیل کرده و رشد بود اما سابقه کار اجرایی در این زمینه را نداشت. انتخاب دکتر سجادی مورد پسند ورزشی ها قرارگرفته و همه انتخاب او را می پسندند بر خلاف دوره های قبلی که انتخاب ها با استقبال ورزشی ها همراه نمی شد

به نظر من سجادی یکی از قوی ترین ارکان کابینه آقای رئیسی است چون ایشان تحصیل کرده ورزش هستند و سال ها قهرمان کشور بودند و در المپیک ببازی کرده اند و مسئولیت های متعددی در میدان ورزش و مسائل ورزشی داشته اند. برای مثال در المپیک لندن که کاروان ایران عملکرد بسیار. خوبی داشت محصول مدیریت آقای سجادی بود.

 

شناسایی و تزریق جوانان به موقعیت‌های شغلی در اولویت است

 

ایشان وزارتخانه‌ای را تحویل می‌گیرد که حدود سه هزار و پانصد تا پروژه نیمه تمام ورزشی دارد و بیش از پنجاه فدراسیون ورزشی داریم که یک پنج آن با مشکلات جدی داخلی روبه روبه رو هستند. مانندکشتی که امسال در المپیک طبق انتظار ظاهر نشد و این ها مسئله مهم آقای سجادی است. از طرفی بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط ورزشی کشور و نرخ ارز، متاسفانه مقدار قابل توجهی نبوده و در بحث توسعه همگانی و فرهنگی کار خیلی جدی در پیش دارند که در سال های گذشته روند نزولی داشته است که همزمان باید برای این ها برنامه داشته باشد

برنامه های آقای سجادی در بخش جوانان باید به صورتی باشد که شرایط و فرصت های شناسایی و تزریق جوانان تحصیل کرده به موقعیت شغلی مناسب را فراهم کند و پروژه های داشته باشد که به جوانان کمک کند.

 

تلاش برای بازگشت آرامش به استقلال و پرسپولیس

 

در سال های اخیر اتفاقاتی در فوتبال کشور رقم خورد که هواداران این رشته ورزشی خصوصا سرخابی‌ها نسبت به وزارت ورزش نگاهی رنگی و حتی تبعیض آمیز داشتند که بروز چنین موضوعی یک آفت بزرگ به حساب می‌آید.

خصوصا اینکه هواداران پرشمار استقلال این نگرانی را بیشتر با خود به همراه داشتند و عملا هیچ اتفاق خوبی در دوره وزارت قبلی برای تیم محبوب آنها رقم نخورد و با توجه به برخی حواشی مطرح شده در فضای مجازی که موجب نگرانی هواداران پرشمار استقلال و پرسپولیس شده بود باید عرض کنم که آقای سجادی ایشان تمایلات رنگی ندارند و انشالله ایشان شرایطی فراهم میکند که آرامش به جامعه فوتبال کشور خصوصا به هواداران استقلال و پرسپولیس برگردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه