English

AFC تصمیم فغانی در دیدار عراق و اردن را تایید کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم فغانی، داور خود در دیدار عراق و اردن حمایت و در بیانیه‌ای آن را تایید کرد.

AFC تصمیم فغانی در دیدار عراق و اردن را تایید کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، تصمیم جنجالی علیرضا فغانی، داور دیدار عراق و اردن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در اخراج بازیکن عراقی، حاشیه‌های فراوان و انتقادهای زیادی از سوی عراقی‌ها در پی داشت، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم داور خود، حمایت و در بیانیه‌ای آن را تایید کرد.

در بیانیه AFC آمده است:

کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دریافت کارت زرد دوم ایمن حسین و کارت قرمز متعاقب آن توسط داور مسابقه، علیرضا فغانی در دقیقه 77 دیدار عراق-اردن در جام ملت‌های آسیا 2023 قطر، سوالات متعددی دریافت کرد. AFC قصد دارد با ارائه تفسیری جامع از قوانین بازی و منطق پشت تصمیم داور به این سوالات پاسخ دهد.

تصمیم در زمین: 

کارت زرد اول 45+3 دقیقه (نشان دادن مخالفت با حرف و عمل)، کارت زرد دوم دقیقه 77 (به‌دلیل تاخیر زیاد در شروع مجدد بازی).

تصمیم به صدور کارت زرد دوم برای بازیکن شماره 18 عراق در دقیقه 77، ایمن حسین، براساس قانون 12 (خطاها و تخلفات - اقدام انضباطی: تاخیر) بود که به موجب آن داور باید به بازیکنانی که بیش از حد شروع مجدد بازی را به تاخیر می‌اندازند، اخطار دهد. ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل در دقیقه 75، شروع مجدد بازی را بیش از حد به تاخیر انداخت. در جریان‌ جشن‌های این بازیکن، داور سه بار به ایمن حسین اخطار جدی داد تا در نهایت کارت زرد دوم را به او نشان دهد. در این زمینه دومین اخطاری که به ایمن حسین صادر شد، تصمیم صحیح داور بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌شدت از هواداران، رسانه‌ها و ذی‌نفعان می‌خواهد که به تصمیمات اتخاذشده توسط مسئولان مسابقه احترام بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه