English

پیام وزیر ورزش بمناسبت روز شهدای ورزشکار

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به‌مناسبت فرارسیدن اول اردیبهشت‌ماه، روز شهدای ورزشکار پیامی صادر نمود.

پیام وزیر ورزش بمناسبت روز شهدای ورزشکار
به گزارش خبرگزاری موج

، در پیام کیومرث هاشمی،  وزیر ورزش و جوانان آمده است:

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۱ و نام‌گذاری اول اردیبهشت ماه، سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز شهدای ورزشکار، یک اقدام مهم و نشانه‌ای بارز از پهلوانی قهرمانانی است که مدالشان پلاکشان شد.

آنها دلاورانی بودند که دوران طلایی ورزش و تحصیل را برای دستیابی به مدال و مدارج علمی نادیده گرفتند و دفاع از کیان مملکت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند تا سندی ماندگار برای همراهی خالصانه و پهلوانانه‌ جامعه‌ ورزش ایران اسلامی در دوران طلایی دفاع مقدس، به ثبت برسد.

پهلوانی قهرمانان ایران در دوران بعد از جنگ تحمیلی در دفاع از حرم آل‌الله و حریم کشور نیز تداوم یافت تا ورزشکاران با اهدای جان به عنوان باارزش‌ترین سرمایه‌ی وجودی و یکی از بارزترین مصادیق مرام پهلوانی به خیل بزرگ‌ترین سخاوتمندان جامعه‌ی بشری بپیوندند. آنان «از جان گذشتن» را برای تحقق اهداف مقدس، عینیت و حقیقت بخشیدند.

اول اردیبهشت‌ماه را با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی بیش از پنج‌هزار شهید ورزشکار گرامی‌ می‌دارم و به روح پرفتوحشان که غیرتمندانه از این خاک دفاع کردند، درود می‌فرستم و مراتب خضوع خود را در برابر پدران عزیز و مادران گرامی شهدا که چنین مفاخری را تربیت و پرورش دادند، اعلام می‌دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه