English

فوتسالیست‌های ایران به سختی راهی فینال شدند

تیم ملی فوتسال ایران در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 از مصاف ازبکستان گذشت و راهی فینال شد.

فوتسالیست‌های ایران به سختی راهی فینال شدند
به گزارش خبرگزاری موج

، مصاف تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان در پایان وقت‌های قانونی برنده‌ای به همراه نداشت و در ضربات پنالتی به نفع ایران به اتمام رسیدو

دومین نبرد نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2024 بین تیم‌های ملی ایران و ازبکستان پیگیری خواهد شد و برنده این جدال حریف تیم ملی تایلند در فینال رقابت‌ها می‌شود. هدایت تیم ملی ازبکستان بر عهده وناسیو لوپز سرمربی مشهور فوتسال دنیا است و این دوئل از وجه تاکتیکی بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ایران در مقابل ازبکستان

مسعود محمدی | محمد حسین درخشانی | سالار آقاپور | مهدی کریمی | بهروز عظیمی

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ازبکستان در مقابل ایران

ابوس المورودو | روپیف اختیور | خمرویف ایلخمجون | نیشونوف خسن الدین | تولکینوف البک

شرح گل

گل اول تیم ملی فوتسال ایران در دقیقه ۴ (ایران 1 - 0 ازبکستان) ازبک‌ها از ترس، گل به خودی زدند؛ در حالی که سالار آقاپور با یک توپ‌ربایی در شرایط دو به تک با دروازه‌بان ازبکستان قرار گرفت و قصد پاس دادن به سعید احمدعباسی را داشت، بین راه بازیکن ازبکستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود ایران شود.

گل اول ازبکستان از ضربه ایستگاهی در دقیقه 7 (ایران 1 - 1 ازبکستان) جورائف بازیکن تیم ملی ازبکستان از روی ضربه ایستگاهی و در فاصله شانزده متری دروازه باقر محمدی را باز کرد و بازی به تساوی کشید.

گل دوم تیم ملی فوتسال ازبکستان در دقیقه ۱۸  (ایران 1 - 2 ازبکستان) درس تاکتیک ازبک‌ها به ایران بازیکنان تیم ملی فوتسال ازبکستان با یک حرکت تمرین شده و هجومی که به پای تیرک دوم دروازه تیم ملی ایران ختم شد، توسط زیانوف به گل دوم رسیدند.

گل دوم به سود ایران و بازهم گل به خودی در دقیقه ۲۳ (ایران 2 - 2 ازبکستان) تیم ملی فوتسال ایران با ضربه مسلم اولاد قباد از روی اوت و با برخورد به سر زیانوف به گل دوم دست یافت. زیانوف که زننده گل دوم ازبک‌ها برابر ایران بود، حالا برای ایران نیز موفق به گلزنی شد.

گل سوم برای تیم ملی فوتسال ایران (ایران 3 - 2 ازبکستان) زوج مخوف سالار و بهروز؛ پاس فوق العاده سالار آقاپور به پای تیر و ضربه ساده و تمام کننده بهروز عظیمی، گل سوم ایران در دیدار با ازبکستان را به ارمغان آورد، تا شاگردان شمسایی بازی را سه بر دو پیش بیافتند.

گل سوم ازبکستان در دقیقه 36 (ایران 3 - 3 ازبکستان) حرکت انفجاری بازیکن ازبکستان و با کنار زدن مهدی کریمی در دوئلی تن به تن و با پاس دقیق به زیانوف، گل سوم ازبکستان را به همراه داشت.

اخطار ها:

ایران: کارت زردمسلم اولاد قباد(14)

اخراج:

ازبکستان: کارت قرمزعادلوف(26)

حاشیه ها:

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان تا پیش از این دیدار سی‌وسه بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ایران در ۳۲ بازی به پیروزی رسیده و یک مصاف دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است.

همچنین وحید شمسایی با زدن ۲۱ گل به ازبکستان ، بهترین گلزن ایران مقابل این تیم است.

اولین حمله بازی توسط تیم ملی فوتسال ایران ایجاد و ضربه سالار آقاپور را دروازه‌بان ازبکستان مهار کرد

ازبکستان طی شش نبرد قبلی برابر ایران زانو زده و هر بار دروازه اش گلباران شده است.

۲۰۱۰: هشت بر سه _ جام ملت‌های آسیا 

۲۰۱۶: دو بر یک _ جام ملت‌های آسیا 

۲۰۱۸: هفت بر یک _ جام ملت‌های آسیا 

۲۰۲۱: نُه بر هشت _ جام جهانی 

۲۰۲۳: پنج بر سه _ دوستانه 

۲۰۲۳: هشت بر یک _ دوستانه 

۲۰۲۴:؟

تیم ملی ازبکستان پس از دریافت گل، حملات خود را تشدید کرده و سعی می‌کند با شوتزنی دروازه باقر محمدی را باز کنند

سه گل از چهار گلی که باقر محمدی تا به اینجای مسابقات دریافت کرده، از بین پاهای او عبور کرده است

تیم ملی ایران در جریان مسابقه مالکیت توپ را در اختیار داشته و سعی می‌کند راهی برای گلزنی به ازبکستان پیدا کند و در سوی مقابل تمرکز شاگردان لوپز روی دفاع منطقه‌ای بوده و در ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر شدند

تیم ملی فوتسال ایران در شش جدال قبلی، 39 بار دروازه حریفش را به آتش کشیده و در نقطه مقابل، ازبک‌ها تنها 19 مرتبه موفق به گلزنی برابر ایران شده‌اند.

این دومین باری است که ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل همدیگر به میدان رفتند. نخستین بار به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که ایران با نتیجه هفت بر یک، ازبکستان را درهم کوبید.

تعداد خطاهای تیم ازبکستان به عدد پنج رسیده و در صورت اینکه به یک خطای دیگر مرتکب شوند، نقطه پنالتی دوم به سود ایران اعلام می‌شود

ضربه فوق العاده سعید احمدعباسی را دروازه‌بان ازبکستان به شکل خیره کننده‌ای مهار کرد تا همچنان بازی یک بر یک دنبال شود

دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان، بهترین بازیکن زمین در نیمه نخست بوده است. او باری دیگر روی شوت احمد عباسی واکنش بسیار خوبی را نشان داد

مسلم اولاد قباد، مرد سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۳ پس از کشیدن پیراهن بازیکن ازبکستان از سوی داور با کارت زرد جریمه شد.

دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان یک واکنش استثنایی دیگر را روی شوت سالار آقاپور به نمایش گذاشت تا بهترین بازیکن نیمه نخست لقب بگیرد.

المرودوو عبوس، دروازه تیم ملی فوتسال ازبکستان، نه تنها با چند واکنش خیره کننده ازبک‌ها را پیروز به رختکن فرستاد، بلکه همانند دروازه‌بان های درکلاس جهانی، بازی با پای بسیار خوبی دارد و بارها در نیمه اول، تیم ملی ازبک با او آرایش پاورپلی به خود گرفت و ایران را به لاک تدافعی برد.

دو دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته است و ازبک‌ها سعی کردن با خطا کردن، بازی را از جریان بیاندازند و تا به این لحظه، ۲ خطا مرتکب شده‌اند.

باقرمحمدی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران عکس‌العمل بسیار خوبی را روی شوت زیبای بازیکن ازبکستان داشت تا همچنان بازی دو بر دو در جریان باشد.

با گل‌به‌خودی زیانوف بازیکن ازبکستان، تیم‌های مقابل ایران رکورد جالبی را از خود برجای گذاشتند. تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴، تا به این لحظه ۲۰ گل به ثمر رسانده. که چهار گل آن توسط بازیکنان حریف به اشتباه وارد دروازه خودی شده است

با توجه به اخراج عادلوف و چهار نفره شدن تیم ملی ازبکستان، ملی پوشان فوتسال ایران بارها صاحب موقعیت گلزنی شدند که هر بار آن را از دست دادند

شوت غیرقابل مهار مهدی کریمی در دقیقه ۱۹ با بدشانسی به تیرک دروازه ازبکستان برخورد کرد.

بهروز عظیمی با گلزنی برابر ازبکستان، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ 3 گله شد تا بیش از گذشته به جایزه پسر طلایی ( پدیده مسابقات ) نزدیک باشد.

بولت زیر مجموعهکنترل سعید احمدعباسی روی پاس بلند بهروز عظیمی معرکه بود اما ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان ازبکستان مهار شد

روز بسیار عجیب زیانوف بازیکن تیم ملی ازبکستان؛ این بازیکن در مسابقه برابر ایران موفق شده سه گل به ثمر برساند. دو گل برای ازبک‌ها و یک گل برای ایران که به اشتباه وارد دروازه خودی کرده است.

برای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا، کار تیم ملی فوتسال ایران به وقت‌های اضافه کشیده شد

ضربه پنالتی نقطه دوم تیم ملی ایران توسط سالار آقاپور زده شد که دروازه‌بان ازبکستان به سادگی مهار کرد

ملی‌پوشان فوتسال ایران با توجه به پایان رسیدن محدودیت خطاهای ازبکستان، فرصت دارند تا در ضربات پنالتی نقطه دوم به گل برتری برسند. که تا به این لحظه یک ضربه را توسط سالار آقاپور از دست داده اند

شروع مجدد بسیار خوب باقرمحمدی برای سعید احمدعباسی که این بازیکن با یک ضربه آکروباتیک توپ را به بالای دروازه ازبکستان فرستاد

وقت اضافه نیمه دوم و آخرین پنج دقیقه نیمه نهایی برای دو تیم که باید دید در پایان کدام تیم موفق به کسب پیروزی و صعود به فینال جام ملت‌های آسیا خواهد شد. در صورت تساوی، کار به ضربات پنالتی کشیده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه