English

کمیته ملی المپیک به ابهامات پرداخت حقوق به ورزشکاران پاسخ داد

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ورزشکاران طبق مصوبه ابلاغی به فدراسیون‌ها از زمانی که سهمیه را می‌گیرند، حقوق خود را دریافت می‌کنند و پرداخت حقوقشان نیز بر اساس ۶ شاخص ابلاغی است.

 کمیته ملی المپیک به ابهامات پرداخت حقوق به ورزشکاران پاسخ داد
به گزارش خبرگزاری موج

، کمیته ملی المپیک از آذر سال گذشته اقدام به پرداخت حقوق به ورزشکارانی کرده که سهمیه المپیک پاریس را گرفته‌اند. در این میان، برخی از ورزشکاران نسبت به تفاوت رقم پرداختی بین ورزشکارانی که دارای سهمیه المپیک هستند، اعتراض داشتند و برایشان این ابهام به‌وجود آمده که اگر در سال ۱۴۰۳ سهمیه المپیک گرفته‌اند، حقوق آذر ۱۴۰۲ تا زمانی که سهمیه المپیک را به‌دست آوردند نیز به آنها تعلق می‌گیرد یا خیر؟ 

مناف هاشمی در پایان نشست هیات اجرایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال‌ها بیان کرد: در جلسه امروز هیات اجرایی به صورت جدی درباره این دو نکته بحث شد. در بسته‌های حمایتی از ورزشکاران سه نکته حقوق ورزشکاران، فعالیت ورزشکاران و سرانه اردویی ورزشکاران قرار دارد. در مصوبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ شاخص را برای پرداخت حقوق به ورزشکاران لحاظ کردیم که شامل فعالیت ورزشکاران، نتایج، مدال در المپیک‌های قبلی و فعالیت‌های فرهنگی ورزشکاران است. مرکز نظارت در تیم‌های ملی هم با همکاری فدراسیون‌ها به‌طور جدی این ۶ شاخص را نظارت می‌کند. کف پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، ۱۵ میلیون تومان بوده و ۵۰ میلیون تومان هم برای پاداش گرفتن سهمیه المپیک است. ارقام دیگر در صورتی به آنها پرداخت می‌شود که با گزارش فدراسیون و تایید مرکز نظارت بر تیم‌های ملی همراه باشد. برای نمونه اگر یک ورزشکار دو شاخص دیگر دریافت کند، دو مبلغ ۲۵ میلیون تومان دیگر به حقوقش اضافه می‌شود. 

او ادامه داد: هر ماه کار علمی و کارشناسی انجام می‌شود و ما ورزشکارانی داریم که ۱۵ میلیون، ۲۰ میلیون، ۸۰ میلیون، ۱۵۰ میلیون و حتی بیشتر دریافت می‌کنند. ممکن است ورزشکاری که این ماه ۸۰ میلیون گرفته باشد طبق ارزیابی‌های ماه بعد ۶۵ میلیون تومان دریافت کند.

هاشمی درباره زمان پرداخت حقوق هم گفت: این مسئله هم مشخص و اختیار آن به ریاست  کمیته ملی المپیک سپرده شد. در مصوبه ابلاغی به فدراسیون‌ها لحاظ شده از زمان کسب سهمیه المپیک است. اگر ورزشکارانی که پیش‌بینی کردیم مدال نقره و برنز می‌گیرند، اما مدالشان به طلا تبدیل شود،  پاداش‌ها و مبالغی که در مسیر رسیدن به المپیک باید دریافت کنند را مشمول می‌شود و به یکباره سهم خود را خواهند گرفت. عدالت منطقی در تلاش ورزشکاران و فدراسیون‌ها وجود دارد و به نظر کار خوبی بوده است. اکنون ورزشکاران خودشان تلاش می‌کنند فعالیت بیشتری داشته باشند. طبق آن ۶ شاخص خودشان را به جایگاه بالاتری برسانند و حقوقشان را دریافت کنند. اگر نتیجه بهتری بگیرند پاداش بهتر و مابه‌التفاوت را دریافت می‌کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه