English

هشتمین بازی‌های المپیک تنیس و امید ایران به به نوشاد و نیما

تنیس روی میز برای هشتمین دوره در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند و بیشترین توقع از برادران عالمیان است که بتوانند نمایش متفاوتی در پاریس داشته باشند.

هشتمین بازی‌های المپیک تنیس و امید ایران به به نوشاد و نیما
به گزارش خبرگزاری موج

​، تنیس روی‌میز برای هشتمین دوره عازم بازی‌های المپیک می‌شود. تنیس روی میز ایران از سال ۱۹۹۲ وارد بازی‌های المپیک شد و از المپیک ۲۰۰۴ آتن نیز به صورت متوالی توانسته است سهمیه بگیرد.

ایران از المپیک ۲۰۱۲ لندن توانست بیش از یک سهمیه بگیرد و برای اولین بار در بانوان سهمیه گرفته شد. همچنین نوشاد عالمیان هم توانست برای اولین بار در تاریخ حضور تنیس روی میز ایران در المپیک پیروزی به دست آورد.

در المپیک ۲۰۱۶  ریو برای اولین‌بار تعداد سهمیه ایران به عدد سه رسید و برای اولین بار هم نوشاد و نیما دو برادر مازندرانی با هم در المپیک شرکت کردند.

برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم دوباره قرار است تاریخ تکرار شود. ندا شهسواری و نیما عالمیان از طریق مسابقات آسیا میانه سهمیه گرفتند. نوشاد عالمیان هم از طریق رنکینگ سهمیه می‌گیرد و همانند المپیک ریو هر سه نفر حضور دارند.

نوشاد و ندا شهسواری هر کدام با سه حضور، بیشترین تعداد حضور در المپیک را در بین بازیکنان تنیس روی میز ایران دارند.

با توجه به اینکه هر سه بازیکن ایران در المپیک پاریس با تجربه هستند و  رویدادهای مختلفی چون المپیک، بازی های آسیایی، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را بارها تجربه کرده‌اند، انتظار است متفاوت‌تر ظاهر شوند.

ندا شهسواری تاکنون در المپیک پیروزی نداشته و این امیدواری وجود دارد بتواند اولین پیروزی خود را در المپیک به دست آورد.

انتظار از نوشاد و نیما عالمیان به گونه دیگری است. شاید گرفتن مدال در حالی که بازیکنان نامدار زیادی در المپیک هستند، توقع بسیار بالایی باشد اما اینکه متفاوت از المپیک‌های قبلی باشند و بازی زیبایی را به نمایش بگذارند می‌تواند انتظار به جایی باشد.

نوشاد و نیما پیش از این در بازی‌های آسیایی و  در حضور چهره‌های نامدار، تاریخ‌سازی کردند و به مدال رسیدند و حداقل در این یک سال اخیر مقابل بازیکنان بزرگ عملکرد خوبی از خود نشان دادند. حتی نوشاد به شکست ناپذیری چینی‌ها مقابل ایرانی‌ها پایان داد و شاید وقت آن رسیده در المپیک هم حداقل شاهد شکست دادن بازیکنان بزرگی به دست این دو برادر باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه