English

وزیر ورزش:

هر وزارتخانه می‌تواند از یک یا ۲ رشته المپیکی حمایت کند

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طرحی در دستور کار قرار دادیم که براساس آن وزارتخانه‌ها می‌توانند از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان حامی فدراسیون‌های مختلف معرفی شوند. اگر چنین طرحی به سرانجام برسد هر وزارتخانه می‌تواند از یک یا ۲ رشته المپیکی حمایت کند.

 هر وزارتخانه می‌تواند از یک یا ۲ رشته المپیکی حمایت کند
به گزارش خبرگزاری موج

، کیومرث هاشمی امروز (دوشنبه 12تیر) در پایان بازدید از فدراسیون تیراندازی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از حضور ما در فدراسیون‌های المپیکی، گفتن یک خدا قوت به ورزشکاران و مدیران این فدراسیون‌ها است. من در چند روز گذشته از فدراسیون‌های تیر وکمان و وزنه‌برداری بازدید کردم و امروز نیز به فدراسیون کشتی خواهم رفت. در جریان این بازدیدها هم یک خسته نباشید به ورزشکاران المپیکی می‌گویم و هم در جریان تمرینات این تیم قرار خواهیم گرفت. ما تا کنون ۳۷ سهمیه کسب کردیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه فدراسیون تیراندازی پیشگام در کسب سهمیه بود، گفت: به مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون خسته نباشید می‌گویم. این فدراسیون چهار سهمیه کسب کرده که سه سهمیه آن متعلق به بانوان و یک سهمیه نیز برای نخستین‌بار کسب شد. محمد بیرانوند، ورزشکار نوجوان ما برای نخستین‌بار سهمیه رشته اهداف پروازی کسب کرد و این خیلی مهم است. اقدامات بسیار خوبی در زمینه برگزاری اردوها انجام شده و کمتر از ۲۵ روز دیگر ورزشکاران ما در پاریس به میدان خواهند رفت. امیدوارم کاروان ورزشی ایران با دست پر از فرانسه برگردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه می‌توانیم مانند دوره گذشته با طلا در تیراندازی شروع کنیم، گفت: در المپیک هر کاری شدنی است. البته پاسخ این سوال را باید کادر فنی بدهد. آن‌ها به من گفتند برخی از بچه‌ها در المپیک می‌توانند تا فینال بیایند و در فینال نیز رقابت بسیار سخت است.

هاشمی گفت: فدراسیون تیراندازی از لحاظ تجهیزات، یکی از فدراسیون‌های مورد توجه ما بوده و شایسته این توجه است. اگر تجهیزات را از تیراندازی بگیرید، ورزشکاران نمی‌توانند کاری کنند. مجموعه ورزش کشور باید بیشتر حمایت کند و این حمایت‌ها حداقلی است. فدراسیون هم تلاش می‌کند و تلاش ما بر این است که این اتفاق بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان از ابتکار این وزارتخانه برای حمایت دولتی خبر داد و گفت: طرحی در دستور کار قرار دادیم که براساس آن وزارتخانه‌ها می‌توانند از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان حامی فدراسیون‌های مختلف معرفی شوند. این طرح بعد از نهایی شدن باید در هیات دولت تصویب شود. اگر چنین طرحی به سرانجام برسد هر وزارتخانه می‌تواند از یک یا ۲ رشته المپیکی حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه