English

رئیس فدراسیون کشتی:

پیش از من کشتی برنامه توسعه نداشت

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی پیش از حضور من برنامه توسعه نداشت و تیم‌هایمان نیز نصفه و نیمه بود.

پیش از من کشتی برنامه توسعه نداشت
به گزارش خبرگزاری موج

، علیرضا دبیر عصر شنبه در یک برنامه تلویزیونی به موفقیت کاروان کشتی آزاد و فرنگی در المپیک پاریس اشاره کرد و توضیح داد: روز نخستی که به فدراسیون کشتی آمدم، از حاضرین خواستم برنامه‌های فدراسیون را بیاورند تا ببینم. برنامه جام تختی را آوردند که من گفتم کجا باید برویم و برنامه‌ای برای آینده این ورزش وجود نداشت. قبل از فدراسیون من تجربه شورا شهر را داشتم و ۲ برنامه ۵ ساله را برای کشتی نوشتیم. این طرح با همکاری دانشگاه شریف در بازه زمانی ۱۰ماه در ۷ تا ۸ محور نهایی شد.

وی ادامه داد: یک محورها مربوط به موضوع فنی بود، اما محورهای دیگر در خصوص داوری، اقتصادی، مربیان و ... بود. در محور فنی، ۳۵ قهرمان جهان و المپیک را دعوت کردیم تا نظرات خود را بیان کنند. طرح مکتوب آن هم وجود دارد و اتاق پایش نیز در این خصوص داریم.

دبیر ادامه داد: در المپیک پاریس، از لحاظ زمانی ۳ سال بعد از توکیو برگزار شد که ما به نیمه راه برنامه‌های خود رسیده‌ایم و بنا داریم تا المپیک ۲۰۲۸، این راه را تکمیل کنیم. در خصوص زیر ساخت‌ها، باید مردم قضاوت کنند چرا که به لحاظ تجهیزات از برخی کشورها از جمله آمریکا جلوتر هستیم.

دبیر گفت: بسیاری تیتر می‌زنند و می‌گویند که ما از روسیه و آمریکا جلو هستیم اما فقط از لحاظ زیرساختی پیش هستیم. ما در کشتی و در المپیک آمریکا را جا گذاشتیم و حتی آمریکایی‌ها اعلام کردند ما نگران پسا المپیک هستیم. سقف آرزوهای ما بسیار بلند است و باید یک توسعه متوازن ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: در خیلی جاها پیش هستیم و برخی جاها نیز عقب مانده‌ایم. ما بعد از ملبورن به سه فینالیست در المپیک رسیدیم که متاسفانه نشد در کشتی آزاد طلایی شویم.

رئیس فدراسیون کشتی، ادامه داد: خیلی سختی کشیدم تا کارهای زیادی برای کشتی انجام دهم. برای اسکان کشتی‌گیران کارهای زیادی کردم و حتی یک کارشناس ساده با من در کمیته ملی المپیک مخالفت کرد. نباید قهر کنیم و از مربیان گلایه دارم چرا با یک حرف قهر می‌کنند. باید به کاری که اعتقاد داریم پایبند باشیم و از انتقاد نترسیم. من برای توکیو هم می‌خواستم این کار را انجام دهم که کرونا اجازه نداد. من مسیر را کوتاه کردم و مسیر یک ساعته محل اسکان تا سالن را در پاریس به ۱۱ دقیقه کاهش دادیم.

دبیر ادامه داد: برای ایرانی‌ها طعم غذا مهم است. باید بهترین را برای قهرمانان انتخاب کنیم. همه برای مدال‌آوردن تلاش می‌کنیم و ممکن است مقایسه، روح و روان ورزشکاران را به هم بریزد. بهترین شرایط را برای کشتی گیران ایجاد کردیم تا جایی که آنان اعتراف کردند که نفهمیدیم اردوها و مسابقات چگونه گذشت. بچه های ما چیزی از ستاره‌های بزرگ ورزرش جهان کم ندارند و باید بهترین تکریم را انجام دهیم. چرا باید در مسیر المپیک سختی بکشیم؟ ما فقط در تمرینات باید سختی بکشیم نه در امور رفاهی.

دبیر در خصوص ادامه کار با مربیان تیم ملی، گفت: باید یک تشکر از مربیان داشته باشیم. محسن کاوه زحمات زیادی کشید. تصمیم من در خصوص پژمان درستکار مدیریتی بود. کاوه بیشترین شناخت را از بچه داشت و آنالیز تیم کشتی آزاد بی‌نظیر بود. من از دور اول از کشتی‌گیر ۶۵ ژاپنی می‌ترسیدم. رحمان بیشتر از کشتی‌گیر ژاپنی هراس دارد. رحمان ۴۰۰ گرم زیر وزن بود. اگر نقد می‌کنیم با احترام و انصاف باشد. من هم ایراد دارم و مشاوران با ادبیات خودشون من را نقد می‌کنند. با مربیان کشتی فرنگی و آزاد قرارداد نداریم و تعهد نداریم.

وی ادامه داد: باید از حسن رنگرز نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشم، او بی‌حاشیه ترین مربی چند سال اخیر است و هیچ اذیتی برای من نداشت. تیم جوانی داشت و زحمات زیادی کشید. غلام محمدی برای چند سال دیگر در تیم آزاد جوانان است و یک نفر بسیار خوب برای کشتی است، هم قهرمان بوده و هم فنی است. او برای تیم‌های پایه بسیار خوب کار می‌کند. حمید باوفا نیز در تیم‌های پایه کشتی فرنگی بسیار زحمت می‌کشد. برای کار کردن با مربیان باید تعامل دوطرفه باشد و اگر قرار باشد مربیان ما کنار بروند ما مربی برای جانشینی آنان داریم. همه مربیان کشتی بسیار خوب هستند و باید علاقه به همکاری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه