English

دبیر هیات کشتی کردستان:

برای پیشرفت کُشتی استان از جیب هزینه می‌کنیم

دبیر هیات کشتی کردستان گفت: انتظار داریم استاندار و مسئولان رده بالا، با رایزنی و تخصیص اعتبارات مناسب به پیشرفت ورزش استان، از جمله کُشتی کمک کنند چرا که در حال حاضر برای این رشته از جیب هزینه می‌کنیم.

برای پیشرفت کُشتی استان از جیب هزینه می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

،هادی سجادی‌پناه روز سه‌شنبه اظهار کرد: توسعه ورزش کردستان به ویژه کُشتی نیازمند همت عمومی مسئولان دستگاه‌ها از جمله استانداری، ورزش وجوانان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان، اعتبارات آن را محدود عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی بزرگ در استان می توانند بخش ناچیزی از درآمد خود را برای کمک به ورزش استان و کُشتی اختصاص دهند که البته تاکنون این کار را نکرده‌اند.

دبیر هیات کُشتی کردستان یادآور شد: از سال ۱۳۹۷ و با آغاز به کار در این هیات، با انجام برنامه‌ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت، در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری در راستای ارتقا کُشتی استان تلاش کرده ایم.

سجادی پناه به تلاش برای جذب حامی مالی و کسب درآمدهای پایدار برای هیات اشاره کرد و ادامه داد: تاسیس سالن بدنسازی ۱۷۰ مترمربعی و توسعه تشک خانه کشتی استان به ۴۷۰ مترمربع، از جمله کارهای سخت افزاری در این مدت بوده است.

وی با اشاره به میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رده نونهالان در بخش آزاد و فرنگی و همچنین در رده نوجوانان، اضافه کرد: امسال کشتی‌گیران استان در المپیاد استعدادهای برتر کشور پنج مدال بدست آوردند در حالیکه سال گذشته ۲ مدال کسب کردیم.

دبیر هیات کشتی کردستان با بیان اینکه جزو ۶ هیات فعال کشور هستیم، افزود: به دلیل نبود حامی مالی، هیات استان به ویژه رئیس آن، حتی از جیب هزینه می‌کند، با این وجود تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشتی استان به کار گرفته ایم.

سجادی پناه از ارتباط خوب با آموزش و پرورش برای کشف استعدادهای کشتی خبر داد و گفت: از طریق مدارس، استعدادهای خوبی در رده های نونهالان جذب کردیم، به طوریکه حدود ۶۵ رصد ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته، از سنین پایه هستند.

برگزاری کلاس های دانش افزایی و به روز شدن دانش مربیان و برگزاری کلاس های داوری از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره داشت و تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا کردستان در رشته کُشتی و در رده های مختلف نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان به جایگاه واقعی خود برسد.

در حال حاضر ۶ هزار و ۴۸۰ ورزشکار کردستانی در رده های مختلف در رشته کُشتی فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه