English

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان؛

حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در سنندج دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۲ متهم به حفاری غیرمجاز از آثار تاریخی و فرهنگی در سنندج شناسایی و دستگیر شدند.

حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در سنندج دستگیر شدند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، سرهنگ محمدرضا زارعی  گفت: برابر گزارش اعلام شده به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان، ۲ نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، اضافه کرد: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق پنج متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

وی یادآور شد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

زارعی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه