English

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کردستان ظرفیت های مناسبی برای توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات دارد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می تواند موجب نجات استان از عقب ماندگی شود.

کردستان ظرفیت های مناسبی برای توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات دارد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، میثم عابدی در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان در شهر سنندج، گفت: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می تواند باعث نجات استان از عقب ماندگی شود.

وی مزیت دیگر استان کردستان را نیروی انسانی توانمند آن دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی استان با فعالیت در حوزه ICT می تواند عقب ماندگی های این استان را جبران کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق نیز مزیت دیگر استان کردستان است که می تواند منجر به ارزآوری و توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان شود.

عابدی ادامه داد: بهره گیری از اقتصاد دیجیتال می تواند وضعیت بیکاری استان کردستان را کاهش دهد و شاخص های اقتصادی این استان را بهبود ببخشد.

وی یادآور شد: طرح ایران دیجیتال سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرایی شد که این طرح امسال در استان کردستان نیز اجرایی می شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی شرکت های ما بود که این رقم را تا پایان سال به ۲,۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عابدی با اشاره به تجربه راه اندازی نمونه های موفق پلتفرم های کسب وکار در کشورمان، گفت: این پلتفرم ها بعضی از استان های کوچکی همچون قم تولید شده اند که سایر استان ها نیز می توانند از این تجارب استفاده کرده و حتی استان های مرزی همچون کردستان نیز به خارج از کشور صادر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه