English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان

۹ هزار شکایت کارگران در کردستان بررسی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته حدود ۹ هزار پرونده در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی و از ۱۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی نیز بازدید شد.

۹ هزار شکایت کارگران در کردستان بررسی شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، فرزاد پیشکاری در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، اظهار کرد: بازرسان این اداره کل، در طول سال از بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحد های صنعتی، کارخانجات و ابنیه بازدید می کنند تا سلامت، ایمنی و حق کارگران تامین شود.

وی طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهمترین رسالت های وزارت کار است، افزود: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با بیان اینکه شرکای اجتماعی وزارت کار،‌ بازوان توانمند و صاحبان اصلی این وزارتخانه هستند، خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر رهبری یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" شد.

پیشکاری گفت: تمام ظرفیت های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگانها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه روزی در جهت تحقق اهداف و سیاست های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر در کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می کنند، اضافه کرد: با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشورند حل خواهد شد.

پیشکاری با اشاره به اینکه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، افزود: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گذاران و متفکران و فعالان حوزه های سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان در ایجاد بستر های اشتغال را ضروری خواند.

پیشکاری اظهار کرد: خانواده ها، نظام آموزشی و رسانه های جمعی باید انتظار و تفکر پشت میز نشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت آموزی در رشته های مورد علاقه، زمینه های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه