English

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

صنایع‌دستی کردستان برندسازی می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از برنامه‌های ما با توجه به تنوع صنایع دستی در کردستان، برندسازی تولیدات این هنر در استان است.

 صنایع‌دستی کردستان برندسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، مریم جلالی در نشست کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان در سنندج با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان 'جهش تولید و مشارکت مردم' با بیان اینکه صنایع‌دستی مصداق بارز مردمی‌ترین مشارکت در تولید است، گفت: صنایع‌دستی اقتصاد هویت بنیان است، اقتصادی که می تواند روایتگر فرهنگ و ریشه‌های ما باشد.

وی افزود: تلاش ما ارزش آفرینی در زنجیره ارزش از ابتدای طراحی تا انتهای چرخه است که فروش و رضایت‌مندی مشتری را به دنبال دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: براساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی ۲ سال اخیر توانستیم رویکرد صنایع‌دستی را از فرهنگی محض به رویکرد اقتصاد هویت بنیان تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه استان کردستان یکی از کانون‌های قدیمی صنایع‌دستی ایران محسوب می‌شود که تنوع آثار آن بسیار زیاد است،بیان کرد: نازک‌کاری سنندج، گلیم سنه،کلاش مریوان، شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و ارغوان‌بافی دیوزناو، تنها بخشی از شاهکارهای این دیار اشت که در سطح ملی و جهانی معرفی و ثبت شده است.

جلالی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با شناسایی و ایجاد پل‌هایی برای صادرات نقش‌آفرینی کند، گفت: باید به جهش تولید برسیم و این جهش با هم‌گرایی، همکاری و همجوشی مقرر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه