English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

پیوند فرودگاه سقز به منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند عامل تحول این منطقه باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پیوند فرودگاه سقز به منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند عامل بهره مندی سقز از ظرفیت های توسعه ای این منطقه شود.

پیوند فرودگاه سقز به منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند عامل تحول این منطقه باشد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، کیومرث حبیبی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان که با موضوع بررسی مطالعات طرح جامع شهرستان سقز برگزار شد، گفت: به دلیل کیفیت زمین های مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از خواسته ها و اهداف ما ربط دادن فرودگاه سقز به منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان است.

وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان به سقز توجه ویژه ای شد، این بود که در سال های اخیر پروژه های خوبی در این شهر انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: حدود ۲۷ روستا در حریم شهری شهرستان سقز وجود دارد که از خدمات رفاهی، درمانی و آموزشی شهر بهره می گیرند و سرانه آنها مستقیما به شهر سرازیر می شود.

حبیبی با بیان اینکه همچنین ۱۹۰ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان سقز اضافه شده است که قرار نیست این اراضی مسکونی شود، ادامه داد: میزان سرانه فضای سبز در شهر سقز سه متر است و در برنامه جامع برآورد شده به ۹ متر افزایش یابد و این موارد باید با حساسیت و توجه پیش رود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار زمین خالی در محدوده شهری وجود دارد که در آن ساخت و ساز انجام نشده، اما بخشی از این زمین ها مربوط به حریم رودخانه بوده و تنها ۲۰۰ هکتار آن به صورت کاربری شهری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه باید در ارائه خدمات شهری حساسیت داشته باشیم، بیان کرد: اینکه در یک لکه شهری ساخت و سازهای غیرمجازی انجام می شود، این برای ما حقی ایجاد نمی کند که خدمات شهری را جابه جا کنیم.

حبیبی گفت: سقز جزو معدود شهرهایی است که ساخت و ساز غیرمجاز در آن بسیار کم است و شهر لیدر استان در بحث بازسازی بافت های فرسوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه