English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

جوجه‌ریزی ۴۵۰۰ قطعه مرغ به منظور تامین بازار

هرچند دوره تولید گوشت قرمز طولانی تر از مرغ است ولی تلاش می‌کنیم همانگونه که در تولید گوشت سفید به پایداری رسیده‌ایم در گوشت قرمز هم به این مرحله دست پیدا کنیم.

جوجه‌ریزی 4500 قطعه مرغ به منظور تامین بازار
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، پیمان اسکندری در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: اگر یک چهارم ارزش محصولات کشاورزی استان در بخش کشاورزی هزینه و سرمایه گذاری شود دیگر نیازی به تسهیلات در این بخش نخواهیم داشت که امید می‌رود با ترویج هرچه بیشتر در ارتباط با تاثیرات این سرمایه گذاری در اقتصاد کشاورزی شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: رصد حساب‌های مربوط به بخش کشاورزی نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه های این بخش به سایر بخش ها همچون مسکن هدایت شده است. 

اسکندری گفت: شفاف بودن و پاسخگو بودن را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و همواره سعی خود را برای رفع نواقص و ضعف‌هایی که در رسانه‌ها به ما منتقل شده است، بکار گرفته‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه دلایل رکود واحدهای دامداری استان شناسایی شده و احیای آنها در اولویت قرار گرفته است، بیان کرد: استراتژی بعدی ما توسعه ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به ویژه در زمینه تولید گوشت قرمز است. 

اسکندری از دیگر برنامه‌های این سازمان را توسعه کشت گلخانه ای خواند و افزود: مساحت واحدهای گلخانه‌ای استان از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار رسیده و قرار است این میزان به ۳۰۰ هکتار افزایش یابد. 

وی با اشاره به اینکه چند طرح گلخانه ای امسال در استان به بهره برداری می رسد، ادامه داد: گزارش‌های رسانه‌ای که در ارتباط با بخش گلخانه منتشر شد عامل مهمی در توسعه سرمایه گذاری در این حوزه بوده است که امید می‌رود در سایر بخش‌ها هم شاهد چنین حرکتی از سوی رسانه‌ها باشیم. 

 

اجرای 368 میلیارد تومان پروژه کشاورزی در کردستان

وی ارزش محصولات کشاورزی استان کردستان در سال گذشته را 65 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

اسکندری در بخشی دیگر از سخنان خود از جوجه‌ریزی 4500 قطعه مرغ به منظور تامین بازار خبر داد و افزود: این اقدام نه تنها نیاز بازار استان را به طور کامل تامین می‌کند، بلکه مازاد تولید به بازارهای خارجی نیز صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اجرای دو پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری به منظور افزایش منابع آب و جلوگیری از فرسایش خاک و تبدیل 8200 هکتار از اراضی دیم در پایاب سدهای گاران، قشلاق و دهکانان به آبی در سال گذشته در کردستان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 هکتار گلخانه در استان وجود دارد که این رقم دو برابر میزان قبل از دولت سیزدهم است، گفت: ایجاد مرحله دوم شیلات در دیوزناو به منظور افزایش تولید ماهی و بهره‌برداری از کارخانه فرآوری سیب زمینی در مریوان از دیگر برنامه‌های سال‌جاری است.

اسکندری با بیان اینکه امسال 77 طرح در حوزه‌های مختلف از جمله آب و خاک، سرمایه‌گذاری، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی به ارزش 368 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: سال گذشته نیز 88 طرح با 128 میلیارد تومان و 4100 نفر اشتغالزایی در استان به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل حیدری  مدیر امور شعب بانک‌کشاورزی با اشاره به اینکه براساس قوانین بانکی هر بانک ۸۵ درصد منابع در اختیار را می‌تواند تسهیلات پرداخت کند، افزود: نسبت منابع به مصارف در بانک کشاورزی استان افزون بر ۱۳۵ درصد بوده است. 

وی ادامه داد: در استان بانک کشاورزی بغیر از منابع و مطالبات، سهم ۱۶ درصدی در تعداد شعب، پرسنل، دستگاه خودپرداز و دیگر تجهیزات را در بین ۱۲ بانک عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان دارد و در حالیکه سهم منابع آن در این بین ۱۰ درصد است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه