English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان:

علیه ۶ شهردار شهرهای کردستان اعلام جرم شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه در حوزه پسماند و دفن زباله، برای شهرداران ۶ شهر استان پرونده قضایی صادر شده است، گفت: شهردار سنندج نیز در این رابطه تذکراتی را دریافت کرده است.

علیه ۶ شهردار شهرهای کردستان اعلام جرم شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، محمد جباری در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: یکی از دغدغه های دادسراها و دادستانی بحث پیگیری برخی از قوانین و مقرراتی همچون «ازدواج، جوانی جمعیت و مسکن ملی» است که موجب حق اساسی برای اقشار جوان در جامعه می شود که در این راستا پیگیر اختصاص اعتبار، تسهیلات و زمین شده ایم.

وی اظهار کرد: رفع موانع تولید و پیگیری انتقال حساب های بانکی واحدهای تولیدی در خارج از استان به کردستان از دیگر اقدامات دادستانی است تا با این کار، هم منابع بانک ها افزایش یابد و بانک ها نیز بتوانند به وظایف قانونی خود در رابطه با حمایت از قانون جوانی  جمعیت و پرداخت تسهیلات ازدواج عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان قانون مدیریت پسماندها را از دیگر برنامه های اولویت دار دادستانی عنوان کرد و افزود: این اقدام از ۲ حیث؛ نخست بحث مسائل زیست محیطی و ایجاد درآمد و تولیدی موردنظر دادستانی است.

جباری ادامه داد: در همین زمینه در سال گذشته برای تعداد قابل توجهی از ارگان های دولتی اخطار و تذکر صادر کردیم تا جایی که برای ۶ شهردار شهرهای استان پرونده قضایی تشکیل و جرائم قانونی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در بحث قانون مدیریت پسماندها در مدیریت شهری سنندج نیز وظایف به صورت کامل انجام نشده و باید این قانون در بحث شیوه دفن زباله و فنس کشی سایت زباله و اجرای طرح تفکیک زباله که جزو وظایف مدیریت شهرداری، محیط زیست و ادارات وابسته است، اجرایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به ظرفیت سد قشلاق و ضرورت حفظ حریم و محدوده آن، با بیان اینکه نخواهیم گذاشت برخی افراد سودجو از خلأ برخی ترک فعل هایی که در گذشته اتفاق افتاده است، سوءاستفاده و زمین تصرف کنند، بیان کرد: در یک ماه اخیر ۱۰ فقره قلع وقمع و پرونده قضایی ویژه سودجویان و متصرفان سد قشلاق تشکیل شده است.

جباری با بیان اینکه توانمندسازی و ایجاد اشتغال ویژه زندانیان را از دیگر سیاست ها و برنامه های اولویت دار دستگاه قضایی و پیگیری دادستانی است، گفت: اشتغال به کار زندانیان در ۳ بخش نشسته در زندان ۴۲۷ نفر، ۹۰۹ نفر اعزام به محیط کار و ۲۲۷ نفر در محوطه کارگاهی؛ که در مجموع امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد یافته است.

وی درباره میزان تغییر کاربری اراضی در کردستان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۴ هزار و ۲۱۶ هکتار اراضی کشاورزی در استان قلع وقمع شد اما در سال گذشته به ۸ هزار هکتار رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: در بخش اراضی منابع طبیعی؛ در سال گذشته یک هزار و ۲۴۳ مورد پرونده به میزان ۹۱۱ هکتار رفع تصرف شد و در سال گذشته به یک هزار و ۲۱ هکتار رسید که به بیت المال بازگشت.

جباری از جلوگیری از تخریب و تصرف اموال دولتی استان خبر داد و ادامه داد: در سال گذشته ۴۴ مورد پرونده قضایی به مساحت ۴۹.۵ هکتار و ۵۰ هکتار رفع تصرف و به بیت المال بازگشته است.

وی درباره زمین های اوقافی، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، ۱۵ هکتار به ارزش ۳۵ میلیارد تومان مورد پیگیری قرار گرفت که در سال گذشته به دلیل نظارت های مستمر به ۱۰ هکتار کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۵ هکتار از رودخانه های استان آزادسازی و سال گذشته به ۴۷۶ هکتار افزایش یافت، همین سیاست و رویکرد را نیز در سال جاری خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه