English

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

سرمایه گذاری ۱۲۰ همتی موجب جهش در حوزه صنعت و معدن کردستان می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سرمایه گذاری کلان ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی در ۱۵ طرح پیشران، گامی بلند در جهت توسعه صنعتی و معدنی کردستان است.

سرمایه گذاری ۱۲۰ همتی موجب جهش در حوزه صنعت و معدن کردستان می شود
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، بختیار خلیقی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با برنامه ریزی هدفمند و جذب سرمایه گذاری های کلان، گام های بلندی در مسیر توسعه صنعتی و معدنی این استان برداشته است.

وی اظهار کرد: در همین راستا، عملیات اجرایی ۱۵ طرح بزرگ و پیشران با مجموع سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ هزار و ۱۰۰ نفر آغاز شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به برخی از مهمترین این طرح ها، افزود: شرکت صنایع فولاد کردستان بیجار (آهن اسفنجی) با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، شرکت صنایع فولاد کردستان قروه (ورق گرم فولادی) با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور صبا امید خاورمیانه (گندله آهن) با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شرکت توسعه معادن طلای کردستان (شمش طلا) با ۲۰ درصد پیشرفت و شرکت برسم لعل (کنسانتره و گندله آهن) ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خلیقی همچنین به صدور مجوزهای متعدد برای رونق تولید و اشتغال آفرینی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال، ۲ هزار و ۸۳۷ مجوز در بخش صنعت و معدن کردستان صادر شده است.

وی یادآور شد: این مجوزها شامل ۳۱۷ پروانه بهره برداری صنعتی، ۴۳ پروانه بهره برداری معدن و ۲ هزار و ۴۷۷ پروانه خرده فروشی و خدمات فنی و بازرگانی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با صدور این مجوزها، پیش بینی می شود شاهد سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰ هزار نفر باشیم.

خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شاخص در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: تخصیص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های صنعتی و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، احیای ۱۰۸ واحد صنعتی راکد و ایجاد اشتغال برای ۷۲۵ نفر، ثبت ۲۳ هزار و ۴۵۶ مورد اشتغال در سامانه رصد، وصول ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن و اختصاص بخشی از آن به توسعه زیرساخت های استان، تخصیص ۳۹۴ میلیارد تومان برای احداث، بهسازی و آسفالت جاده های دسترسی به معادن و روستاها است.

وی اظهار کرد: جذب و هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای طرح تحول زمین شناسی و شناسایی ۱۲۱ محدوده امیدبخش معدنی، تکمیل عملیات پرواز ژئوفیزیک هوایی در ۵۸ درصد از مساحت استان، افزایش ذخایر قطعی مواد معدنی از ۱۵ میلیون تن به ۱.۱ میلیارد تن (شامل ۱۸ نوع ماده معدنی) از دیگر اقدامات مهم بخش صنعت و معدن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه تجارت خارجی نیز شاهد دستاوردهای قابل توجهی در استان کردستان بوده ایم.

خلیقی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۲ هزار تن کالا به ارزش یک هزار و ۱۸۳ میلیون دلار از استان صادر شده است، ادامه داد: این رقم در کنار صادرات سایر گمرکات استان، به ۴ هزار و ۴۰۹ هزار تن و ۲ هزار و ۲۰۵ میلیون دلار می رسد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، ۸۱.۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۸.۳ میلیون دلار وارد و ۶ هزار و ۶۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ هزار و ۱۳۹ میلیون دلار ترانزیت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مجموع مبادلات خارجی استان کردستان در سال گذشته به ۱۵ هزار و ۵۸۳ هزار تن و ۱۷ هزار و ۹۷۷ میلیون دلار رسیده است.

خلیقی اظهار کرد: این اقدامات ارزشمند که در سایه تلاش و همت مسئولان و فعالان اقتصادی استان کردستان صورت گرفته، نویدبخش آینده ای روشن برای توسعه صنعتی و اقتصادی این استان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه