English

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

پنج هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت(چهارم تیر) تاکنون پنج هزار و ۴۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های کامیاران و سقز به طور تضمینی خریداری شده است.

پنج هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، جمال صالحی با اشاره به اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم چهارم تیر ماه از شهرستان‌های سقز و کامیاران آغاز شده است، اظهار کرد: ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم طی سال زراعی جاری در استان دایر می شود که تاکنون از این تعداد چهار مرکز در ۲ شهرستان سقز و کامیاران فعال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان کامیاران سه هزار و ۹۵۱ تن و در سقز هم هزار و ۹۴ تن است، اضافه کرد: آهنگ خرید تضمینی گندم در این ۲ شهرستان ۲ هزار و ۵۱۸ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

صالحی اضافه کرد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

وی یادآور شد: براساس برآورد کارشناسان، امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می شود و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه