English

از طرح تاسیس شهرک صنعتی صنوف رونمایی شد

مجوز تاسیس شهرک صنوف مزاحم و آلاینده سنندج بعد از یک دهه پیگیری در دولت سیزدهم و به همت مسئولان استان کردستان و اتاق اصناف سنندج صادر و رونمایی شد.

 از طرح تاسیس شهرک صنعتی صنوف رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، به مناسبت روز ملی اصناف، طی مراسمی اتاق اصناف سنندج با حضور استاندار کردستان ، اعضای شورای شهر، رؤسای ادارات و ارگان‌های دولتی و نظامی، از کسبه و بازاریان پیشکسوت سنندج در سالن اجتماعات سینما پردیس سنندج  تجلیل به عمل آمد 

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه اصناف از ساختار پیشکسوت‌محور برخوردار است، اضافه کرد: وجود اصناف احساس دلگرمی و انگیزه و پویایی را در جامعه ایجاد می کند و بازاریان در کمال سلامت و زحمت و در شرایط فشارهای سنگین اقتصادی با مردمداری زندگی خود را اداره می‌کنند و این مایه افتخار است‌. 

استاندار کردستان با بیان اینکه در فقه اسلام، کاسب و کسب حلال یکی از مهم‌ترین موضوعات است، بیان کرد: ساختار اقتصادی استان خدمات پایه بوده و بازار را با ریش سفیدان آن شناخته شده؛ بنابراین جوانانی که وارد این عرصه می‌شوند احترام به بزرگان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه بازار منشا کسب و کار حلال است، بیان کرد: امیدوارم اتاق اصناف اجازه ندهند کسب حلال در بین بازاریان به فراموشی سپرده شود. 

وی یادآور شد: شهرک صنوف یکی از مطالبات چندین ساله اتاق اصناف مرکز استان بوده و عزم ما جزم است که این مطالبه را محقق کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، ضمن تبریک، اهمیت این صنف را در اقتصاد محلی یادآور شد و از تمامی کاسبان تقدیر و تشکر کرد.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه یکم تا دهم تیر به‌نام دهه تولید و تجارت نام‌گذاری شده، بیان کرد: امسال، سال جهش تولید با مشارکت مردم است و اصناف در راستای تحقق این شعار نقش موثری دارند.

 رئیس اتاق اصناف کردستان و برگزارکننده این مراسم  برای دومین سال متوالی، از طرح احداث شهرک صنعتی صنوف آلاینده رونمایی و اظهار کرد: مشاورهای مالیاتی و کار را برای ارائه مشاوره و حل مشکلات بازار به کار گرفته‌ایم.

 ناصری با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنفی استان نسبت به سرانه بسیار بالاست، افزود: فقط در سنندج ۳۶ هزار واحد صنفی داریم.

ناصری‌ اظهار کرد: این طرح شامل ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد صنفی برای صنوف آلاینده و مزاحم در مساحتی به وسعت ۴۷ هکتار با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۷ هزار میلیارد ریال است.

یکم تیرماه به‌نام روز ملی اصناف و ۱۰ تیر هم به‌نام  روز ملی صنعت و معدن نام‌گذاری شده است و به همین دلیل این ۱۰ روز را دهه تولید و تجارت نام نهاده‌اند.

 در پایان از تعدادی از بازاریان قدیمی و‌ پیشکسوت  سنندج، تجلیل و‌ تقدیر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه