English

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

۵۶۰۰ روستای کشور تاکنون در طرح جهاد آبرسانی از نعمت آب شرب بهره مند شده اند

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در جریان بازدید از پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان کردستان گفت: از ابتدای شروع طرح جهاد آبرسانی تاکنون کار تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۵ هزار و ۶۰۰ روستا در کشور انجام شده است.

۵۶۰۰ روستای کشور تاکنون در طرح جهاد آبرسانی از نعمت آب شرب بهره مند شده اند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، میثم جعفرزاده از پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان کردستان بازدید کرد و با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی طی ۲ سال اخیر، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ روستای کشور از این طرح بهره مند شده اند.

وی در ادامه در خصوص طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، اظهار کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی در این پروژه ها، افزود: ۱۶۹ روستای استان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره مند خواهند شد.

پروژه جهاد آبرسانی مجتمع نگل - برقرو در شهرستان سنندج نخستین پروژه ای بود که مشاور وزیر نیرو از آن بازدید کرد. پروژه در حال اجرای آبرسانی مجتمع نگل – برقرو شامل ۷ روستای نگل – زونج – برقرو - دانیکش – رشنش و دریله و بنیدر با جمعیت مجموع ۵ هزار نفر است.

نیاز کل آبی مجتمع نگل برقرو ۲۵ لیتر در ثانیه است و در این پروژه مجموعا ۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۲ باب مخزن به ظرفیت ۱۴۵۰ مترمکعب و ۶ باب ایستگاه پمپاژ اجرا می شود.

در این پروژه تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است. این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد و به زودی فاز نخست آن که آبرسانی به روستای تاریخی نگل است به اتمام خواهد رسید و فاز دوم هم که شامل آبرسانی به ۶ روستای دیگر است تا پایان سالجاری به شرط تخصیص اعتبار تکمیل خواهد شد.

پروژه آبرسانی به مجتمع ریخلان - دزلی شهرستان سروآباد دیگر پروژه ای بود که رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از آن بازدید کرد.

این پروژه شامل آبرسانی به ۱۸ روستا با جمعیت ۱۲ هزار نفر است و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و هزینه انجام شده برای آن ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

در این پروژه ۳۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۳.۵ کیلومتر شبکه و مخازن به ظرفیت ۸۵۰ مترمکعب و ۸ باب ایستگاه پمپاژ و ۳ حلقه چاه اجرا می شود.

مجتمع گویزه کویره مریوان دیگر پروژه ای بود که در حوزه جهاد آبرسانی توسط مشاور وزیر نیرو مورد بازدید قرار گرفت. این پروژه شامل ۵ روستا است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد و پس از اتمام آن یکهزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد

در این پروژه خط انتقال به طول ۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به میزان ۶۰۰ متر و احداث ایستگاه پمپاژ و اتاقک سرچاهی و تجهیز و برقرسانی انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه