English

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۱۵ هزار تن گندم در کردستان به صورت تضمینی خریداری شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای برداشت گندم در استان تاکنون، ۱۵ هزار و ۱۲۷ تن از این محصول خرید تضمینی شده است.

۱۵ هزار تن گندم در کردستان به صورت تضمینی خریداری شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، جمال صالحی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیر آغاز شده است، گفت: در شهرستان کامیاران ۸ هزار و ۹۰۳ تن و در سقز هم ۶ هزار و ۲۲۴ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان دایر می شود، اظهار کرد: تاکنون از این تعداد ۴ مرکز در ۲ شهرستان سقز و کامیاران فعال شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید تضمینی گندم در این ۲ شهرستان را بیش از ۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

صالحی ادامه داد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

وی یادآور شد: پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه