English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

۱۱ بقعه متبرکه در کردستان میزبان طرح بصیرت عاشورایی است.

طرح بصیرت عاشورایی با اجرای برنامه های متنوع و مختلف ایام ماه محرم در ۱۱ بقعه متبرکه در سطح استان برگزار می شود.

۱۱ بقعه متبرکه در کردستان میزبان طرح بصیرت عاشورایی است.
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در ایام ماه محرم، اجرای مراسم لبیک یا حسین و سیاهپوشی و غبار روبی بقاع متبرکه در اوایل ماه محرم با حضور هیئات مذهبی از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

وی افزود: برنامه‌های دهه اول محرم از ۱۷ تیرماه امسال مصادف با اول محرم شروع شده است و تا ۲۸ تیر همزمان با دوازدهم محرم ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی، ادامه داد: این ویژه برنامه روز جمعه ۲۲ تیرماه جاری مصادف با پنجم محرم ‌الحرام در بقاع متبرکه شاخص با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و تمام عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دعوت از ۱۵ مبلغ برای ایام محرم در اماکن متبرکه استان ادامه داد: مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) نیز ۲۷ تیرماه در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به برگزاری مراسم همایش رهروان زینبی‌ همزمان با ۱۲ محرم، یادآور شد: برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه از جمله اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه