English

مدیر کل بهزیستی استان کردستان:

۴۴۸ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث است

پرداخت مستمری ماهیانه جامعه هدف، پرداخت هزینه لوازم بهداشتی دارای معلولیت، یارانه مراکز روزانه و شبانه‌روزی غیردولتی با هدف ارائه خدمات با رویکرد سازمان بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان بهزیستی است.

۴۴۸ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان
، حسین رسولی اظهار داشت: از ۳۰ تیر تا ۵ مرداد با عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده که امسال حول محور شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.
 
مدیرکل بهزیستی کردستان در ادامه عنوان کرد: جدای از زیرپوشش قراردادن مددجویان، آموزش مهارت‌های زندگی و خانواده و پیش از ازدواج، غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی از برنامه‌های قابل ارائه سازمان بهزیستی به افراد جامعه است.وی افزود: پرداخت مستمری ماهیانه جامعه هدف، پرداخت هزینه لوازم بهداشتی دارای معلولیت، یارانه مراکز روزانه و شبانه‌روزی غیردولتی با هدف ارائه خدمات با رویکرد سازمان بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان بهزیستی است.
 
به گفته مدیرکل بهزیستی کردستان، کمک‌هزینه درمان، کمک‌هزینه تحصیلی، مسکن و اشتغال از خدمات غیرمستمر سازمان بهزیستی به مددجویان و جامعه هدف است.وی تعداد خانوارهای زیرپوشش بهزیستی در کردستان در سال گذشته را ۳۲ هزار و ۵۶۰ خانواده اعلام کرد و گفت: این تعداد امسال به ۳۴ هزار و ۷۶۰ خانوار افزایش یافته است.۷۴۹ نفر ضایعه نخاعی زیرپوشش هستند که هم مستمری و هم حق پرستاری به آنها پرداخت می‌شود.وی همچنین گفت: ۷۲ خانواده دارای سه قلو و یک هزار و ۲۰۷ خانواده دارخی دوقلو از خدمات مستمری بهزیستی برخوردار هستند.به گفته رسولی، ۴۳ هزار و ۷۰۰ دارای معلولیت در سامانه بهزیستی کردستان وجود دارد که تعدادی از این افراد چند معلولیتی هستند و از خدمات این سازمان منتفع می‌شوند.
 
مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: ۳۱ مرکز شبانه روزی در استان به هزار و ۲۳۰ نفر خدمات ارائه می‌دهند و   توانبخشی مبتنی بر توانمندی در مناطق روستایی و حواشی شهرهاست که دسترس‌پذیری برای انها سخت‌تر است که بهزیستی از طریق دفاتر تسهیل‌گری به انها خدمات ارائه می‌دهد.
رسولی در ادامه افزود: تمامی دستگاه‌های عمومی غیردولتی و دولتی مکلف به مناسب‌سازی محیط هستند که امروز شاهد تسهیلگری و مناسب‌سازی به روش ایده‌آل در ادارات دولتی نیستیم و حتی گاها امکان استفاده معلولان از پارک‌ها و بوستان‌ها برای انها وجود ندارد و همچنین در حوزه اجتماعی که بیشتر زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و کودکان بی‌سرپرست را شامل می‌شود ۱۵ هزار و ۸۸۰ تماس در حوزه اجتماعی برقرار شده است که همکاران بهزیستی ورود کرده‌اند.
 
رسولی اضافه کرد: در کردستان ۱۴۰ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۱۴ مراکز نگهداری می‌شوند و عینا خدمات بهزیستی با رعایت کرامت آنها ارائه می‌شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: ارائه مشاوره ازدواج، طلاق و خانواده یکی از اقدامات و خدمات بهزیستی است که سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۶۰ مورد تماس تلفنی و مراجعه به مراکز مشاوره انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی کردستان یادآوری کرد: غربالگری شنوایی در دو گروه نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال در بهزیستی انجام می‌شود که کردستان در سه ساله اخیر در این زمینه جز استان‌های برتر کشور است.
وی گفت: ۱۶ کمپ ترک‌اعتیاد در کردستان فعال است که افراد به صورت اختیاری در آنها پذیرش می‌شوند و در کمپ ناده ۱۶ هم معتادین متجاهر نگهداری می‌شوند.
رسولی اضافه کرد: ایجاد اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان یکی از خدمات بهزیستی است که در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کارفرمایی دنبال می‌شود.وی در ادامه گفت: در صورتی که شغل مددجوی این نهاد با درآمد کافی محرز شود، از زیرپوشش بهزیستی خارج می‌شود.مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین گفت: ۴۴۸ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث داریم که زمین ۹۵ واحد به متقاضیان واگذار شده و ۵۶ واحد هم در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه