English

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان :

تامین اجتماعی متولی ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود است

کردستان تنها استان در کشور است که تمام شهرستان‌های آن حداقل دارای یک مرکز درمانی ملکی است.

تامین اجتماعی متولی ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، شیرزاد قاسم پور اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان به عنوان نماینده امور درمان سازمان تامین اجتماعی در استان، متولی ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه درمان مستقیم برای جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی گریزی زد و گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با داشتن دو بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی‌کلینیک تخصصی در سنندج و 3 درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و 3 درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران، بانه و دیواندره مشغول ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای سازمان و با نظر مساعد مدیران ارشد سازمانی، عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان نیز از اول خرداد امسال شروع شده است و در مجموع خوشبختانه تعداد مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور، در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

قادرپور اقدم خاطرنشان کرد: کردستان تنها استان در کشور است که تمام شهرستان‌های آن حداقل دارای یک مرکز درمانی ملکی است.

وی افزود: در زمینه درمان مستقیم در سال گذشته در مجموع یک‌میلیون و 31 هزار و 681 نفر به صورت سرپایی به مراکز ملکی سازمان در سطح استان مراجعه کرده‌اند که یک‌میلیون 102 هزار و 472 نفر از آنها مورد ویزیت پزشک عمومی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، 157 هزار و 867 نفر از آنها ویزیت پزشک متخصصین و 50 هزار و 342 مورد مراجعه دندانپزشکی داشته‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده یک‌میلیون و 62 هزار و 953 نفر به مراکز پاراکلینیکی تابعه مراجعه کرده که شامل 918 هزار و 143 مورد نسخه دارویی، 99 هزار و 283 مورد نسخه آزمایشگاهی، 45 هزار و 527 مورد اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی بوده است.

قادرپوراقدم اضافه کرد: در این مدت 22هزار و 986 مورد در بیمارستان‌های تابعه مدیریت درمان، بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از 10 هزار عمل جراحی در این مراکز در سطح استان انجام شده است که نسبت به سال قبل 2 درصد رشد داشته است.

وی ضریب اشغال تخت به میزان 69.13 درصد، متوسط اقامت بیمار به میزان 2.31 روز، نسبت سزارین به زایمان طبیعی 33 درصد، نسبت چرخش تخت 115 و فاصله بازگردانی تخت به میزان 0.98 را از مهم‌ترین شاخص‌های این بخش است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان به اقدامات انجام گرفته در حوزه درمان غیرمستقیم هم گریزی زد و گفت: 867 مرکز خصوصی و دولتی در کردستان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند.

قادرپوراقدم خاطرنشان کرد: 110 پزشک عمومی، 237 پزشک متخصص، 34 دندانپزشک، 208 داروخانه، 196 واحد پاراکلینیکی، 19 بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان خصوصی و 52 درمانگاه و دو مرکز ناباروری طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته 5 میلیون و 419 هزار و 469 بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد مدیریت درمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، گفت: 5 میلیون و 308 هزار و 587 نفر بیمار سرپایی به مراکز طرف قرارداد سازمان مراجعه کرده‌اند.

قادرپور اضافه کرد: 52 هزار و 928 نفر در بیمارستان‌های طرف قـرارداد تحت این سازمان بستری شده‌اند.وی افزود: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر 860 میلیارد تومان بمنظور ایجاد تنوع در مراکز ارائه دهنده خدمات و قائل شدن حق انتخاب برای بیمه شدگان سازمان خریداری شده است.

به گفته قادرپور، میانگین اقلام دارویی در هر نسخه 3.3، میانگین اقلام در نسخ آزمایشگاهی 6/5، میانگین اقلام رادیوگرافی سرپایی 3/1 و میانگین مرگ و میر در هزار برابر 1.39 بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان به اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش هم گریزی زد و گفت: تعداد 216 دوره آموزشی برابر با یک‌هزار و 850 ساعت در طول یک سال گذشته برگزار شده که طی آن 111 هزار و 546 نفر زیرپوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

قادرپوراقدم سرانه آموزشی را160 ساعت عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته 136 جلسه کمیسیون پزشکی بدوی بمنظور بررسی یک‌هزار و510 پرونده مربوطه برگزار شده است.

به گفته وی، تشکیل23جلسه کمیسیون تجدیدنظر پزشکی بمنظور بررسی 230 مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدهای مربوطه، برگزاری 3 جلسه کمیته ماده 90 به منظور بررسی تعداد 70 پرونده، رسیدگی به یک‌هزار و 128 پرونده معاینات متقاضیان بیمه‌های خاص و تشکیل 166 جلسه شورای پزشکی بمنظور رسیدگی به تعداد 2 هزار و 328 پرونده استراحت پزشکی و بررسی تعداد 2هزار و 908 پرونده استراحت‌های ایام بیماری زیر 60 روز از اقدامات انجام گرفته در کمیسیون‌های پزشکی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه