English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

پلمپ ۲۸ مرکز غیر مجاز پزشکی

تعداد ۲۶ مورد از این تخلفات مربوط به مراکز دارای مجوز بود که به سازمان نظام پزشکی ارجاع شده است.

پلمپ ۲۸ مرکز غیر مجاز پزشکی
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسعد فتحی پور روز یکشنبه اظهار کرد: پرونده‌ این تعداد مرکز پزشکی غیرمجاز به مراجع ذیصلاح ارجاع شد؛ ضمن اینکه عمده این مراکز در حوزه‌های دندانپزشکی و پوست و زیبایی فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به ارجاع تعداد ۱۰۵ مورد از تخلفات حوزه پزشکی به مراجع قضایی، افزود: تعداد ۲۶ مورد از این تخلفات مربوط به مراکز دارای مجوز بود که به سازمان نظام پزشکی ارجاع شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سال گذشته با تلاش‌های کارشناسان این معاونت به همراه ناظرین درمان شبکه های بهداشت شهرستان‌های استان، هزار و ۵۹۱ بازدید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی سطح استان ثبت شد.

فتحی پور حفظ حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه اعلام کرد و گفت: ۸۶ مورد تخلف مربوط به اخذ تعرفه‌های غیرمجاز و اضافه دریافتی از بیماران نیز کشف و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی یادآور شد: این بازدیدها شامل ۹۲ بازدید از بیمارستان های دولتی و خصوصی، ۱۲۳ بازدید از مراکز تشخیصی و درمانی (مراکزی از قبیل جراحی محدود و سرپایی، تصویربرداری پزشکی، طب کار، ناباروری و شیمی‌درمانی) و ۱۰۷ مورد بازدید از درمانگاه های خصوصی و عمومی بوده است.

وی ادامه داد: پارسال ۱۸۶ مورد بازدید از مؤسسات پزشکی (از قبیل فیزیوتراپی، ساخت و فروش عینک طبی، رادیولوژی و سونوگرافی و پروتزهای دندانی)، ۲۰۳ مورد بازدید از دفاتر کار (از قبیل بینایی سنجی، تغذیه، شنوایی سنجی، مامایی، گفتاردرمانی، کاردرمانی و بهدار تجربی دندان)، ۷۱۷ مورد بازدید از مطب های پزشکی(مطب های پزشکان و دندانپزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصصی)، ۹۶ مورد بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواد و ۶۷ بازدید از مراکز غیرمجاز نیز انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از دیگر اقدامات این معاونت در سال قبل، بررسی ۲۴۱ پرونده تخلفات، صدور ۲ فقره اخطار ماده ۳۳ برای بیمارستان های متخلف و برخورد با دخالت‌های غیرمجاز آرایشگاه های بانوان در امور پزشکی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه