English

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان:

توسعه استان بر پایه کشاورزی تعریف شده است

بیش از ۳۷ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی در پایین‌دست سدهای استان، از دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

 توسعه استان بر پایه کشاورزی تعریف شده است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، آرش آریانژاد گفت: یکی از اهداف ساخت سدهای استان، تامین آب پایدار اراضی کشاورزی پایین‌دست این سدها و تبدیل آن‌ها از حالت دیم به آبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه توسعه استان بر پایه کشاورزی تعریف شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر  بیش از 20 هزار هکتار از اراضی پایین‌دست سدهای استان کردستان، در حال  بهره‌برداری یا اتمام و رفع نواقص برای تحویل به سازمان جهاد کشاورزی استان است و با هدف ایجاد اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس، در حال حاضر بیش از 20 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سدهای استان در حال بهره‌برداری یا اتمام و رفع نواقص هستند که این رقم در سنوات آتی افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های جامع صورت گرفته در صورت تخصیص اعتبارات مناسب، حدود 17 هزار هکتار مانده اراضی پایاب سدهای کردستان نیز به آبی تبدیل خواهند شد که با احتساب این رقم مجموعاً  ۳۷ هزار و 870 هکتار از اراضی پایین‌دست سدهای استان به آبی تبدیل می‌شوند. 

آریانژاد در ادامه گفت: باتوجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، در نظر است پس از بررسی کارشناسی ابعاد مختلف موضوع، تا سقف یکصد هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سدهای استان  از دیم به آبی تبدیل شود.

وی بهره‌برداری بیش از پیش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدهای گاران، امیرآباد و رمشت را در سال جاری در دستور کار این شرکت دانست و گفت: در راستای تحقق مطالبات مردم شریف شهرستان‌های مریوان و کامیاران، در سال گذشته 2 هزار و 700 هکتار از اراضی پایین‌دست سد گاران مریوان آبی شده و امسال نیز هزار و 900 هکتار از این اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی قرار می‌گیرند.

 آریانژاد افزود: در شهرستان کامیاران نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سدهای امیرآباد و رمشت در سال جاری تا سقف  هزار و 100 هکتار از دیم به آبی تبدیل و به مجموع اراضی آبی استان کردستان اضافه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه