English

فرمانده انتظامی کردستان:

تسهیل در عبور و مرور و ایجاد نظم از وظایف اصلی نیروی انتظامی در مرز باشماق است

طبق آمار فراجا، استان کردستان از نظر وقوع سرقت نسبت به جمعیت، یک استان مانده به آخر در کشور است.

تسهیل در عبور و مرور و ایجاد نظم از وظایف اصلی نیروی انتظامی در مرز باشماق است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

،  سردار آزادی امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد،‌ ضمن تبریک این روز اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که مدیران باید در راستای رضایتمندی مردم انجام دهند، بحث پاسخگویی به نیازمندی های جامعه و ارتباط موثر با مردم است. در این زمینه نیروی انتظامی استان جلسات و نشست هایی در قالب دیدار مردمی به صورت مستقیم با مردم با هدف تسهیل و تسریع در حل مشکلات جامعه داشته است و رسانه ها هممی توانند نقش موثری داشته باشند.

آزادی با بیان اینکه احساس امنیت، مهم‌تر از امنیت است که خبرنگاران در این راستا نقش‌آفرینی می‌کنند، خاطر نشان کرد: استان کردستان از لحاظ نرخ جمعیت در بخش سرقت، به ازای هر 100 هزار نفر، استان یکی مانده به آخر کشور است، یعنی بسیار پایین هستیم.

وی اعلام کرد: در بخش سرقت از لحاظ فراوانی نیز استان بیست‌وهشتم کشور هستیم، این نشان می‌دهد که خبرنگاران از لحاظ فرهنگ‌سازی خوب عمل کرده‌اند و خود مردم نیز با فرهنگ هستند.

آزادی عنوان کرد: جرائم ناامنی، اراذل و اوباش جامعه در استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر بسیار پایین است که بخشی از این موفقیت را مدیون خبرنگاران هستیم.

وی افزود: تصادفات به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در استان با ۳۷ درصد در اولویت و دغدغه اول استان قراردارد و سرقت با ۱۹ درصد در رده دوم موضوعات استان است اگر چه کردستان از نظر وقوع سرقت در جایگاه سی‌وسوم کشوراست.

فرمانده انتظامی کردستان، آمارهای استان در نزاع فردی افزایش و در نزاع دسته‌جمعی ۳۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: جرایم سایبری هم ۶ درصد جرائم استان را به خود اختصاص داده است که در سال جاری در کشف ۱۰۳ درصد افزایشداشته که بیشترین آن به جرائم مالی برمی‌گرد و همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال تاکنون ۳۲۷ کیلوگرم با۲۰۱ کیلوگرم تریاک کشف شده، ۵۵۷ خرده‌فروش، ۹۰۰ معتاد و ۵۸ قاچاق‌فروش هم در استان دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی کردستان رویکرد پلیس را ارتباط مستقیم با مردم، رفع مشکلات و جلب رضایتمندی آنان دانست و ادامه داد: سعی داریم هر ماه دیداری عمومی با مردم داشته باشیم تا از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های آنان را بررسی و رفع کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه