English

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان :

مطالبات گندم‌کاران کردستانی پرداخت نشده است

تاکنون از ۱۹ همت ارزش مجموع گندم خریداری شده، ۳ همت پرداخت شده و ۱۶ همت باقی مانده است.

مطالبات گندم‌کاران کردستانی پرداخت نشده است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

،جمال صالحی  با اشاره به آخرین وضعیت حوزه تولید و میزان گندم خریداری شده اظهار داشت: از چهارم تیرماه سال جاری تاکنون یک میلیون و 59 هزار و 459 تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده که از این میزان بیش از یک میلیون و 41 هزار و 321 تن در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم با افت 4 درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید 17 هزار و 500 تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان با ذکر اینکه از این میزان گندم خریداری شده، بخشی به استان‌های دیگر کشور منتقل شده است، عنوان کرد: تاکنون 272 هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به استان‌های تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر حمل شده که 20 هزار تن به صورت ریلی و 252 هزار تن نیز زمینی انجام شده است.

وی اعلام کرد: شهرستان‌های بیجار با 270 هزار و 23 تن، قروه با 175 هزار و 815 تن، دهگلان با 176 هزار و 894 تن و دیواندره با 186 هزار و 413 تن بیشترین میزان تولید و خرید را تاکنون در استان داشته‌اند.

صالحی با اشاره به اینکه شهرستان‌های سقز نیز با 159 هزار و 459 تن، کامیاران با 48 هزار و 589 تن و سنندج با 27 هزار و 825 تن در رده‌های بعدی قرار دارند، اذعان داشت: شهرستان‌های بانه با شش هزار و 814 تن، مریوان پنج هزار و 602 تن و سروآباد دو هزار و 47 تن کمترین میزان را در استان داشته‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان درباره مطالبات گندم‌کاران کردستانی عنوان کرد: تاکنون از 19 همت ارزش مجموع گندم خریداری شده، 3 همت پرداخت شده و 16 همت باقی مانده و باید سازمان برنامه و بودجه آن را پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر