English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان :

ایجاد شغل پایدار با تولید لوازم خانگی در بانه میسر خواهد شد

علی نوری گفت: باید از فرصت بوجود آمده در زمینه تولید لوازم خانگی در بانه استفاده و این شهر را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کنیم نه مانع از فعالیت سرمایه گذاران شویم.

ایجاد شغل پایدار با تولید لوازم خانگی در بانه میسر خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، علی نوری روز چهارشنبه با اشاره به بازدید خود از بیست و چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی (هامکس) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار کرد: مایه افتخار است که هفت، هشت غرفه این نمایشگاه به واحدهای تولیدی استان کردستان اختصاص داشت. 

وی اضافه کرد: ظرفیت مطلوبی در حوزه تولید لوازم خانگی در استان شکل گرفته ولی با این وجود این صنعت با مشکلاتی مواجه است که مهمترین آن کمبود زمین برای اجرای فاز توسعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه بیشترین واحدهای تولید لوازم خانگی استان در شهرک صنعتی بانه مستقر است، افزود: به دلیل کمبود زمین در این شهرک برخی از واحدها اقدام به ایجاد کارخانه به صورت طبقاتی کردند تا اینگونه مشکل خود را برطرف کنند.

نوری با اشاره به اینکه در هر واحد تولید لوازم خانگی از ۲۵ تا ۱۵۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: با توجه به وجود معابر کولبری هنگه‌ژال و گله‌سور در بانه و اشتغال تعدادی از مردم منطقه به کولبری؛ بی شک راه اندازی واحدهای تولید لوازم خانگی و توسعه آنها می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش معضلات و آسیب های ناشی از کولبری شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولید لوازم خانگی افزون بر مشکلات زیرساختی با مسئله مالی و تسهیلات بانکی هم مواجه هستند، گفت: از آنجا که این واحدهای تولیدی برای آغاز فاز توسعه به تسهیلات بیش از هزار میلیارد ریال نیازمند هستند و استان هم با کمبود منابع بانکی مواجه است، تنها راه کمک به آنها جذب سرمایه گذار خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: واحدهای تولید لوازم خانگی با برندهای دلمونتی- کاستلو، دونالکس و ناسا در شهرک صنعتی بانه مستقر هستند که محصولاتشان در بازار شناخته شده است.

نوری اظهار کرد: تاکنون مواد اولیه تولید لوازم خانگی استیل از خارج از کشور وارد می شود و بتازگی سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی بانه در حال راه اندازی واحد تولید قالب های استیل ویژه لوازم خانگی است.

وی سرمایه اولیه این سرمایه گذار خارجی را حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ناهماهنگی بین تعدادی از دستگاه‌های ذیربط در ارتباط با زمین این واحد تولیدی مشکلاتی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده بود که اجازه توقف کار را ندادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: باید از فرصت بوجود آمده در زمینه تولید لوازم خانگی در بانه استفاده و این شهر را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کنیم نه مانع از فعالیت سرمایه گذاران شویم.

نوری اظهار کرد: در صورت ایجاد واحدهای بسته‌بندی و تولید کارتُن در شهرک صنعتی بانه و تکمیل زنجیره تولید لوازم خانگی تا پنج سال آینده نرخ بیکاری در این شهرستان به حداقل خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر