English

شهردار سنندج:

افتتاح پروژه بلوار ۳۶ متری اسلام آباد تحول جدی رفع مشکلات ترافیکی است

رفع مشکل ترافیک اولویت مدیریت شهری است و بهره برداری از پروژه بلوار36متری اسلام آباد تحول جدی در رفع مشکلات ترافیکی در این شهر است.

افتتاح  پروژه  بلوار 36 متری  اسلام آباد  تحول جدی رفع مشکلات ترافیکی است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، سیدانور رشیدی در میز ارتباطات مردمی و نشست شهرداران و معاونین شهرداری سنندج که با حضور رییس کل بازرسی استان برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی یکی از اولویت های مهم در این دوره از فعالیت شهرداری و شورای شهر بوده و در این راستا برنامه ریزی های مختلفی در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت تعریف و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تکمیل رینگ شهر سنندج از سمت شرق به غرب که طی یک دهه گذشته ابتر مانده بود و نقش مهمی در مدیریت ترافیک دارد در این دوره به صورت جد دنبال و پروژه بعد از وقفه ای 7 ساله از سرگرفته شد، خاطرنشان کرد: پروژه بلوار اسلام آباد در سال 1390 شروع شده بود و تا سال گذشته 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با تلاش های صورت گرفته و رفع معارض این پروژه بعد از وقفه تقریبا یک دهه ای دوباره فعال و در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

شهردار سنندج در مورد سایر اقدامات شهرداری در حوزه کاهش ترافیک گفت: بلوار کردستان به دلیل الحاقاتی که صورت گرفت دارای مشکلات ترافیکی است در همین راستا مطالعات تقاطع آزادگان انجام شده و این تقاطع نیز به طول شش کیلومتر با دیدگاه ایجاد زیرساخت ترافیکی احداث می‌شود.

به گفته رشیدی، تقاطع تکیه و چمن نیز یکی دیگر از نقاط پرترافیک ما بود که عملیات اجرایی این محل هم با هدف تسهیل ترافیک در خیابان‌های منتهی به این تقاطع با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است.

وی گفت: احداث پارک پیرچنار نیز با دیدگاه ترافیکی در حال انجام است و علاوه بر پارک، جاده سلامت و مسیر پیاده‌روی و پیست دوچرخه سواری نیز با هدف کاهش ترافیک در این محل طراحی و در حال انجام است.

شهردار سنندج ساماندهی بلوار بهشت محمدی و طراحی احداث سه پل روگذر در تقاطع غیرهمسطح محمدی را از دیگر اقدامات در حال انجام شهرداری سنندج در راستای کاهش و تسهیل ترافیک عنوان کرد و افزود: در ناحیه منفصل شهری نایسر نیز سه اقدام مهم در راستای کاهش ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رشیدی، پیاده راه فردوسی بیش از 82 سال محل دسترسی شمال به جنوب شهر سنندج بود و از زمانی که به عنوان پیاده راه افتتاح و این دسترسی قطع شد، ناگزیر ترافیک به خیابان‌های اطراف آن کشیده شد و متاسفانه با توجه به اینکه در گذشته پیش بینی پارکینگ و ایجاد دسترسی برای آن نشده بود در این نقاط با مشکل جدی ترافیک مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در راستای رفع مشکل ترافیک از هسته مرکزی شهر مطالعات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی 3 هزار و 100 متری در روبروی پارک شهدا انجام شده و توافقات لازم در خصوص معارضین انجام شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه در ضلع جنوبی شهر نیز توافقی برای تملک زمین پلیس آگاهی و احداث پارکینگ در این نقطه با نگاه ویژه و حمایت فرمانده انتظامی استان صورت گرفته است، گفت: نصب دوربین‌های ترافیکی، هوشمندسازی شهر و راه اندازی پروژه شهرداری الکترونیک را از دیگر اقدامات شهرداری برای کاهش ترافیک در شهر است.

رشیدی در مورد ساماندهی صنوف مزاحم هم گفت: 48 هکتار زمین برای احداث شهرک صنفی و انتقال صنوف آلاینده در سنندج اختصاص یافته دنبال افزایش آن هستیم تا صنوف آلاینده را به این نقطه انتقال دهیم.

وی به اجرا و بهره‌برداری از چندین پارک بزرگ و کوچک مقیاس در سطح شهر گریزی زد و گفت: اجرای پارک‌های 36 هکتاری پیرچنار، 20 هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و20 پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری است.

شهردار سنندج عنوان کرد: در فاز نخست ساماندهی وانت های میوه فروش با همراهی خوب شوراها و همدلی و نگاه ویژه استاندار و سایر دستگاه های متولی توانستیم در راستای خدمت به مردم و کسب رضایتمندی آنها گام‌های خوبی برداشتیم اما بنا به دلایل مختلف به واسطه وضعیتی که در کل کشور و استان پیش آمد این طرح متوقف شد ادامه این مسیر نیازمند حمایت و همراهی دستگاه های مختلف به ویژه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی است.

رشیدی با بیان اینکه نبود فضاهای با کاربری عمومی از موانع مهم در اجرای طرح‌های مدیریت شهری در سنندج است، گفت: 55 درصد بافت شهری در سنندج، ناکارآمد و فرسوده است و متاسفانه کاربری‌های عمومی در این بافت‌ها کم و حتی در برخی نقاط اصلا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با تمام این موانع و مشکلات شهرداری بر اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش تاکید دارد اما موفقیت در این طرح نیازمند همراهی و همدلی سایر متولیان امر و همه شهروندان است.

رشیدی در مورد حمل و نقل عمومی و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد هم عنوان کرد: از 11 سال پیش تا کنون یک دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی شهر سنندج اضافه نشده است در سال 91 شهر با بیش از 180 دستگاه اتوبوس اداره می‌شد الان شهر با 20 دستگاه اتوبوس اداره می‌شود در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سهم شهرداری برابر با 28 میلیارد تومان برای خرید 20 دستگاه اتوبوس در سال گذشته پرداخت شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 3 هزار و 122 دستگاه تاکسی فعال در سنندج فعالیت دارند نوسازی این تاکسی ها نیز به عنوان یک موضوع مهم دنبال شده و اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است.

وی از آمادگی شهرداری سنندج برای احداث دهکده سلامت و انتقال تمام مراکز درمانی و پزشکی از هسته مرکزی شهر به این نقطه خبر داد و گفت: در خصوص ساماندهی آب های سطحی در بدو ورود به شهرداری ورود و اقدامات خوبی در این خصوص انجام گرفته و در بودجه امسال نیز اعتبار برای اجرای این مهم در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر