English

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان:

طرح هادی در ۲۳۳ روستای کردستان اجرا می شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان گفت: در حوزه اجرای طرح هادی، معابر اصلی به اتمام رسیده و 15 درصد معابر فرعی باقی مانده که وعده می‌دهیم به زودی انجام دهیم.

طرح هادی در ۲۳۳ روستای کردستان اجرا می شود
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، سعید رسولی پیش‌ازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از آسفالت طرح هادی روستای قشلاق رضا ، ارتقای شاخص عملکردی بنیاد مسکن را حاصل زحمات و نگاه مثبت استاندار کردستان دانست و اظهار کرد: این روستا یکی از روستاهای شاخص حوزه بنیاد مسکن است که 85 درصد سند مالکیت اماکن روستایی برای آنان صادر و 70 درصد مساکن این روستا مقاوم‌سازی شده است.

وی افزود: در حوزه اجرای طرح هادی، معابر اصلی به اتمام رسیده و 15 درصد معابر فرعی باقی مانده که وعده می‌دهیم به زودی انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از اجرای طرح هادی در 233 روستای استان با اعتبار 203 میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این مقدار، طرح هادی در 33 روستا با اعتبار 45 میلیارد تومان اجرا شده که با این وجود این میزان کار نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر و شاخص عملکردی این حوزه در این شهرستان 10 درصد پایین‌تر از استانی است.

وی بیان کرد: در سال آینده برای اجرای طرح هادی در 30 روستا 45 میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه موافقت و اعتبار بیشتری را برای این حوزه به ما اختصاص دهند. از نمایندگان مردم کردستان در مجلس به ویژه نماینده سقز انتظار می‌رود که از محل اعتبار خود نیز به ما کمک کنند.

رسولی از وعده بیگلری رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص 20 درصد از اعتبارات در اختیار به اجرای طرح هادی حوزه انتخابیه سقز و بانه خبر داد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: برای آسفالت، قیر و جدول‌گذاری روستای قشلاق رضا سقز 9 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

مطالبات مردم روستای قشلاق رضا 

ماموستا عارف احمدی، امام جماعت روستای قشلاق رضا نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان؛ «وضعیت نامناسب جاده، مجوز آب کشاورزی، زمین فوتبال که چند سال است که خاکبرداری شده اما رها شده است، ضعف اینترنت و عدم پرداخت پول گندم‌» را از مشکلات این روستا عنوان کرد که بیگلری نماینده مردم سقز در مجلس قول داد سال آینده مشکل جاده این روستا را برطرف کند.

 

وعده یک ساله آسفالت جاده روستای قشلاق رضا

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار کرد: ساماندهی و آسفالت جاده این روستا به عنوان اولین روستای این منطقه خردادماه سال آینده عملیاتی خواهد شد.

محسن بیگلری، با اشاره به اینکه 275 روستا در این شهرستان داریم، گفت: از استاندار انتظار می‌رود که توازن منطقه‌ای رعایت و اعتبارات اختصاصی بر اساس جمعیت روستا اختصاص یابد، کما اینکه در گذشته نیز اینگونه بود. امیدوارم بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه