English

استاندار کردستان:

افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه مدارس غیرقانونی است

استاندار کردستان گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه مدارس در استان غیرقانونی بوده و باید نظارت کامل بر این حوزه صورت گیرد.

افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه مدارس غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

،اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دولت اظهار داشت: یکی از مهمترین‌ کارهای پیش‌رو پروژه مهر است که تنها مربوط به آموزش‌وپرورش نیست بلکه فراهم کردن زمینه آغاز سال‌تحصیلی جدید نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

وی گفت: مقدمات فضای تحصیل، تعلیم و تربیت و سال‌تحصیلی پر از شور و نشاط برای دانش‌آموزان به ویژه اولی‌ها فراهم شود. البته برنامه متفاوت‌تر از سالیان گذشته و تکراری نباشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که رقابتی میان مدارس ایجاد و در فراخوانی به بهترین برنامه سال‌تحصیلی جدید پاداش و جوایزی در نظر گرفته شود.

 

تأکید وزیر بر ارتقای جایگاه آموزش‌وپرورش

وی به جزئیاتی از جلسه روز دوشنبه هفته گذشته با وزیر آموزش و پرورش پرداخت و افزود: وزیر جدید آقای کاظمی در این نشست به تقویت تعاملات و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و واگذاری تصمیمات به شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها و کاهش تمرکزگرایی تاکید داشتند.

زارعی‌کوشا بیان کرد: همچنین در این نشست پروژه مهر و وضعیت پروژه‌های عمرانی و مدارس مطرح شد. فرمانداران در این ماه شورای آموزش‌وپرورش برگزار و موانع پیش‌روی پروژه‌ها برطرف و آماده تحویل شود.

 

نباید مشکل کمبود معلم به تحصیل دانش‌آموزان آسیب بزند

وی بر ضرورت اظهار کرد: علی‌رغم استخدام‌های صورت گرفته، با کمبود معلمان در کشور مواجه هستیم، وضعیت کردستان نیز با وجود کمبود معلم نسبت به سایر استان‌ها بهتر است. نباید این نواقص به وضعیت تحصیلی آسیب بزند.

استاندار کردستان از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواست به جد بر روی تعرفه شهریه‌ها نظارت کند، خاطر نشان کرد: افزایش 100 درصدی شهریه‌های مدارس در استان به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ اخذ وجه باید مطابق با دستورالعمل‌ها و بابت بیمه و کتب درسی باشد و به اجبار وجهی از والدین گرفته نشود.

 

با مدیرانی که وجه اجباری می‌گیرند، برخورد قاطع شود

به گفته وی، اگر مواردی بابت اخذ وجه اجباری از والدین شناسایی شد، باید برخورد قاطع شود تا صدایش بپیچد و دیگر کسی چنین مشکلی را تکرار نکند.

استاندار کردستان عنوان کرد: سرویس مدارس نیز باید با نظارت کامل مدیر مدرسه باشد چراکه موضوع حساس و خانواده‌ها به اعتماد مدارس چنین اجازه‌ای را می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه