English

رئیس کل دادگستری کردستان:

دستگاه قضا با مرتکبین جرایم خشن و برهم زنندگان امنیت، قاطعانه برخورد می کند

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: برخورد قاطع با مجرمین جرایم خاص و خشن و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مورد تاکید دستگاه قضایی استان است به طوری که پرونده های این دسته از جرایم به صورت ویژه از ابتدای تشکیل پرونده تا زمان اجرای حکم پیگیری شده و تحت نظارت قرار دارد.

دستگاه قضا با مرتکبین جرایم خشن و برهم زنندگان امنیت، قاطعانه برخورد می کند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، حجت الاسلام سیدحسین حسینی ضمن هشدار جدی به مرتکبین جرایم خشن و مخل امنیت عمومی کردستان در این خصوص، گفت: کارگروه ویژه برخورد با جرایم خشن و مخل امنیت در مرکز استان و شهرستان ها با حضور روسای دادگستری و دادستان ها و ضابطین انتظامی فعال است و مجرمین حرفه ای، سابقه دار و خطرناک به صورت مستمر تحت کنترل هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به سند تحول و تعالی قوه قضاییه و برنامه عملیاتی سالانه دستگاه قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، موضوع امنیت در جامعه (اعم از امنیت مالی، جانی و روانی) و رسالت دستگاه قضایی و ضابطین در تامین این امنیت، با جدیت در استان دنبال می شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: توجه ویژه به برخورد قاطع و بازدارنده با مرتکبین جرایمی همچون قتل، آدم ربایی، تجاوز به عنف، سرقت مقرون به آزار، استفاده از سلاح سرد و گرم، نزاع دسته جمعی و بطور کلی جرایم خشن و مخل امنیت و آسایش عمومی شهروندان در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

حجت الاسلام حسینی بر سرعت عمل در شناسایی و دستگیری مرتکبین جرایم خشن توسط فراجا و ضابطین قضایی در استان تاکید کرد و ادامه داد: شعب ویژه ای جهت رسیدگی به این جرایم در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان تشکیل شده و مرتکبین این جرایم تا زمان صدور حکم باید با قرار بازداشت در زندان باشند.

وی بر لزوم دقت و سرعت در انجام تحقیقات در دادسرا و فرآیند دادرسی در محاکم بدوی و تجدیدنظر تاکید کرد و یادآور شد: صدور احکام متناسب، قاطع و بازدارنده برای مرتکبین این جرایم ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: هرگونه سوء استفاده از سلاح سرد یا گرم می تواند با لحاظ شرایط قانونی مصداق محاربه باشد و قضات باید بدون اغماض مرتکبین این جرایم را مجازات کنند.

حجت الاسلام حسینی بر توجه ویژه قضات بر خاصیت بازدارندگی اجرای مجازات در محل وقوع جرم و جنایت در پرونده های خاص که موجبات ناامنی روانی در جامعه را فراهم می آورد، تاکید کرد و گفت: در صورت تجدیدنظر خواهی متهم یا متهمان، قضات دادگاه تجدیدنظر باید ناامنی روانی ایجاد شده در افکار عمومی شهرستان محل وقوع جرم را مورد توجه جدی قرار دهند و احکام متناسب صادر شود.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد رضایت و اعلام گذشت شکات در پرونده ها ناشی از واهمه آنها از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش صورت می گیرد که قضات صادر کننده حکم (بدوی و تجدیدنظر) باید به این موضوع توجه داشته و از هرگونه اعمال تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی به این افراد خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه