English

فرید آریا نژاد :

مستند دیدنی دیگران در سنندج اکران شد

فرید آریا نژاد از اکران مستند "دیگران" محصول صدا و سیمای مرکز کردستان در سالن شماره یک سینما بهمن سنندج خبر داد.

مستند دیدنی دیگران در سنندج  اکران شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، فیلم داستانی«دیگران» یکی از جدیدترین تولیدات شبکه استانی کردستان است که با همکاری اقلیم عراق و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرید آریانژاد و نخستین کار بین‌المللی شبکه استانی کردستان است.

مستند «دیگران»، زندگینامه دختر بچه‌ گمشده ۲ ماهه به نام ژیان کامران (مریم باروتچیان) که تمام اعضای خانواده‌اش را در زمان بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث، از دست داده بود، را به تصویر می‌کشد که این کودک ۲ ماهه از این حادثه جان سالم به در برده و زنده ماند و بعد از انتقال به پرورشگاه توسط خانواده‌ای ایرانی به زندگی ادامه داد اما بعد از ۲۷ سال به دیار خود برگشت و اکنون در اقلیم کردستان عراق به سر می‌برد.

کارگردان و تهیه کننده فیلم مستند دیگران، پیش از اکران فیلم گفت: فیلم راجع به انسانی است که روزی به واسطه یک بمب مسیر زندگی‌اش عوض شد و کسانی هم که جنگ را شروع کردند، بی تفاوت بودند و گل و بلبل می گفتند.

فرید آریانژاد با بیان اینکه نمی خواهم جزییات بیشتر فیلم را بگویم، افزود: فیلم به نوعی یادآوری خاطرات و اتفاقاتی است که برای جامعه انسانی دردناک است.

کارگردان و تهیه کننده مستند «دیگران» یادآور شد: به نظرم دنیای زیبایی داریم، اگر سیاستمداران تاریخ مصرف گذشته در همه نقاط دنیا و دیوارهایی کشیده‌اند اجازه دهند انسان‌ها لحظات خوبی برای یکدیگر درست کنند و تحویل آیندگان دهند.

آریانژاد گفت: پیام فیلم این است که تمام جنگ ها با یک گلوله شروع می شود ولی هیچوقت تمام نمی شود.

آریانژاد که تهیه‌کنندگی و کارگردانی«دیگران» را بر عهده دارد، متولد سال ۱۳۵۹ و اهل سنندج است. آریانژاد که از برنامه‌سازان خوب و موفق شبکه استانی کردستان به شمار می‌آید، دارای مدرک کارشناس ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است. وی سالیان سال است ‌که در حوزه‌های مختلف برنامه‌سازی مشغول به فعالیت است.

فیلم‌های کوتاه«رنج»، «قلماسک»، «آن سوتر»، «زخم»، «برف در اینجا»، «سال‌هایی که گذشت»، «مادری که می‌شناسم» و «میشه نری» و از سویی فیلم‌های مستندی همچون«یاد استاد»، «رد پای یک سرباز»، «آقای پهلوان»، «اینجا چراغی روشن است»، «دوزخ برزخ بهشت»، «بند جوانان» و «هزار تپه» از آثار این هنرمند به شمار می‌آیند.

اسفند سال ۱۳۶۶ و در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق دولت بعث با دستور مستقیم صدام اقدام به بمباران شیمیایی مردم حلبچه کرد.

بمباران شیمیایی حلبچه که به نام عملیات انفال بود علیه ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت.

در این روز وحشتناک‌ترین جنایت انسانی رقم خورد و بسیاری از افراد کشته و تعداد زیادی بی خانمان شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه