English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان:

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در مناطق شهری و روستایی کردستان آغاز شد

اکبرمحمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از دوازدهم آبان ماه به مدت یک ماه در سطح استان کردستان همزمان با سراسر کشور اجرایی می شود.

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در مناطق شهری و روستایی کردستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اکبر محمدی  با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل تأمین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود ، اظهار داشت : این بخش از یک طرف سهم بالایی از ارزش افزوده اقتصاد کشور را به خود اختصاص می‌دهد و از طرف دیگر سهم قابل ملاحظه‌ای در حوزه اشتغال استان را دارد.

وی افزود: به منظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی برای تحلیل وضعیت گذشته و حال، برنامه ریزی و پیش‌بینی آینده ، انجام آمارگیری‌های کشاورزی یک ضرورت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یکی از شیوه‌های تولید آمار کشاورزی را اجرای سرشماری کشاورزی عنوان و تصریح کرد: تقریباً تمام کشورهای دنیا، سرشماری کشاورزی را هر ۵ یا ۱۰ سال یک بار اجراء می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه در ایران نیز سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار اجراء می‌شود ، خاطر نشان کرد: اولین سرشماری کشاورزی ایران در سال ۱۳۵۲ فقط در نقاط روستایی انجام شد و پس از آن در سال‌های ۱۳۶۷ ، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۳ به صورت عمومی در نقاط شهری و روستایی به مرحله اجراء درآمد و اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار مرکز آمار ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: مطابق با ماده (۳) قانون مرکز آمار ایران، مصوبه شصت و دومین جلسه شورای عالی آمار و فرمان رئیس جمهور، شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری، سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار ایران با همکاری وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی مکلف شده‌اند، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را در آبان ماه سال جاری به مدت یک ماه در سطح کلیه مناطق شهری و روستایی کشور اجراء نمایند . 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تاکید کرد: بر اساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، تمامی دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی، مکلف هستند در مدت زمان اجرای سرشماری یادشده ، افراد، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات موردنیاز سرشماری را در اختیار نمایندگی مرکز آمار ایران که سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداری های سطح استان قرار دهند.

محمدی در پایان اظهار داشت: سرشماری کشاورزی، گردآوری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی شامل زراعت، باغداری، دامداری و سایر فعالیت‌های کشاورزی همچون کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و پرورش طیور به روش سنتی را در بر می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه