English

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پرداخت مطالبات گندمکاران نقش مهمی در ترویج فرهنگ زکات دارد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بهترین تشویق برای پرداخت زکات در استان کردستان با جمعیت بیش از ۷۱۷ هزار نفر سرعت بخشی به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم کار است.

پرداخت مطالبات گندمکاران نقش مهمی در ترویج فرهنگ زکات دارد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در شورای زکات استان کردستان که با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کشور و اعضای این شورا در سنندج برگزار شد، گفت: در زمینه ترویج و نهادینه شدن فرهنگ زکات اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

وی پرداخت مطالبات کشاورزان را مهمترین دغدغه در استان بیان کرد و افزود: دغدغه ائمه جمعه و فرمانداران و در مجموع مسئولان استان پرداخت مطالبات کشاورزان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: بهترین تشویق برای پرداخت زکات در  استان کردستان با جمعیت بیش از ۷۱۷ هزارنفری سرعت بخشی به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم کار است.

استاندار کردستان نیز در این جلسه عملکرد زکات استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را بالای ۱۰۰ درصد عنوان کرد و بیان کرد: امسال نیز شاخص عملکرد استان ۱۰۰ درصد و قابل تحسین و تقدیر است.

آرش لهونی با اشاره به اینکه فریضه الهی زکات از دستورات دین مبین اسلام و از واجبات الهی است، بر تلاش مضاعف مدیران ادارات استان در راستای ارتقاء زکات استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ درصد پول گندم خریداری شده کشاورزان استان پرداخت شده است، ادامه داد: در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزانی که تاکنون وجه گندم خود را دریافت نکرده اند با معاون اول رئیس جمهور در این راستا مکاتبه خواهم کرد.

فرماندار شهرستان سنندج نیز در این جلسه بر پرداخت وجه و بدهی گندم کاران استان با سرعت بیشتری تاکید کرد و با بیان اینکه تاخیر پرداختی کشاورزان سبب واسطه گری و جفا در حق کشاورزان استان شده است، گفت: مردم استان مردمانی متدین و پایبند به فرائض دینی بویژه زکات هستند و بخشی از مردم خود شخصا زکات پرداخت می کنند.

حسن عسکری با اشاره به اینکه مردم کردستان همواره در اجرای فرائض دینی پیشقدم هستند، یادآور شد: ما در شهرستان سنندج روستاهایی داریم که حتی یک مددجوی کمیته امداد ندارد مردم روستا در قالب شورایی که تشکیل داده و پرداخت زکات و خیرات مختلف اقدام به حمایت از افراد نیازمند می کنند.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان کردستانی، اظهار کرد: عدم پرداخت به موقع مطالبات موجب شده که واسطه هایی شکل بگیرد و مردم حواله های خود را زیر قیمت به فروش می رسانند که این ظلم در حق کشاورزان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه