English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

دومین شهرک صنعتی شهرستان سقز در دست احداث است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: ۲۳ هکتار در قالب شهرک صنعتی سقز ۲ به زودی و با تامین اعتبار آن به اراضی صنعتی این شهرستان اضافه می شود.

دومین شهرک صنعتی  شهرستان سقز در دست احداث است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، حمیدرضا امانی با اشاره به اینکه «شهرک صنعتی سقز یک» تکمیل شده است و زمینی در آن برای واگذاری به متقاضیان وجود ندارد، اظهار کرد: برای رفع مشکل زمین صنعتی در این شهرستان، اجرای مصوبه شهرک صنعتی سقز ۲ در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اواخر دهه ۷۰ واگذاری اراضی در شهرک صنعتی سقز یک به مساحت ۶۱ هکتار آغاز شد، اضافه کرد: این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: در این شهرک صنعتی ۱۳۴ قرارداد با سرمایه‌گذاران عقد شده و ۸۳ واحد آن هم دارای پروانه‌ بهره‌برداری است.

امانی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این شهرک صنعتی ۴۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال و برای هزار و ۲۵۳ نفر هم فرصت شغلی فراهم شده است.

ضرورت توسعه اراضی صنعتی در سقز 

امانی با بیان اینکه مصوبه ایجاد شهرک صنعتی سقز ۲ مربوط به سال ۱۳۸۷ است، گفت: با توجه به نیاز این شهرستان به زمین صنعتی و پاسخ به مطالبات و درخواست متقاضیان و سرمایه گذاران فرآیند اجرای شهرک صنعتی سقز ۲ را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه مکان یابی شهرک صنعتی سقز ۲ و استعلامات مربوط به آن انجام شده است، افزود: شهرک صنعتی جدید این شهرستان در اراضی روستای عصرآباد و به مساحت ۲۳ هکتار احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی سقز ۲ در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شده است، اضافه کرد: براساس بخشنامه‌ای که به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده طرح های بالای ۱۰ هکتار براساس سند آمایش استعلام آن باید از سازمان برنامه و بودجه گرفته شود.

امانی یادآور شد: سقز برای سرمایه گذاری نیاز زیادی به زمین صنعتی دارد بنابراین به منظور رفع نیاز منطقه، رشد تولید، اشتغال و تسریع در اجرای شهرک صنعتی جدید در این شهرستان، مسئله مذکور را هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور ویژه استان کردستان، مطرح کردیم.

وی اظهار کرد: امیدوارم با مصوبه کارگروه ملی ستاد تسهیل روند اجرای شهرک صنعتی سقز سرعت گیرد و مشکل این شهرستان در این رابطه برطرف شود.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۵۰۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از افزون بر ۷۰۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه