English

بازرس کل استان کردستان:

تمرکز بر موضوعات کلان در اولویت قرار دارد

بازرس کل استان کردستان گفت: بر اساس اولویت‌بندی روی مسائل کلان تمرکز و موضوعات کلان را بیشتر در دستور کار قرار داده‌ایم تا بهره‌وری را بالا ببریم.

تمرکز  بر موضوعات کلان در اولویت قرار دارد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان
، عیسی هواسی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با عنوان اینکه از نگاه ما اصحاب رسانه یک رکن از نظارت هستند و در جامعه تأثیرگذارند، اظهار کرد: عالی‌ترین مرجع نظارتی که شأن آن در قانون اساسی اشاره شده سازمان بازرسی است وظایفی بسیار گسترده‌ای برای این سازمان تعریف شده است.
وی با بیان اینکه با ظرفیت بسیار کم یعنی یک‌سوم چارت انجام‌وظیفه می‌کنیم، گفت: با وجود کمبود نیرو طی سه سال متوالی رتبه یک کشوری را در عملکرد کسب کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف زمین ورود داشته‌ایم، گفت: تأمین زمین برای پروژه‌های عمرانی، مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌ها به‌صورت ویژه ورود و اقدامات موثری انجام شده است.بازرس کل کردستان اضافه کرد: 6 هزار میلیارد تومان ارزش مالی اقدامات انجام شده بازرسی استان در طول ۶ماهه امسال بوده است.وی از اختصاص یک هزار و 900 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی و یک میلیون و 600 هزار مترمربع از اراضی شهری و دولتی شناسایی شده‌اند، گفت: دستورات لازم در راستای رفع تصرف و بازگشت به کاربری اصلی به دستگاه‌های متولی داده شده است.
وی اظهار کرد: تمرکز روی اراضی در معرض خطر در سطح استان به‌ویژه در حاشیه شهرهای سنندج، مریوان و بانه انجام‌گرفته و از طریق تفسیر نقشه‌ها و عکس‌های که مربوط به دهه 40 و 50 است اقدامات لازم انجام شده است.
وی گفت: اراضی مجهول‌المالک، بایر و دارای گپ را شناسایی کرده‌ایم در این حوزه 22 هزار و 600مترمربعع از اراضی سنندج به ارزش تقریبی یک‌همت شناسایی کرده‌ایم.وی با بیان اینکه 300 فقره کاربری غیرمجاز دشهرستان‌هایای بانه و مریوان با مساحت 122 هزار مترمربع شناسایی شده است، گفت: شناسایی اراضی دولتی به میزان 200 هزار مترمربع در شهرستان دهگلان و شناسایی 500 میلیارد تومان حقوق دولتی معوق برداشت‌های غیرمجاز معادن را شناسایی تا این لحظه بیش از 200 میلیارد آن وصول شده است از دیگر اقدامات ما د۶ماهه نخست امسال بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با فرار مالیاتی در سطح استان گفت: نبود شفافیت در حوزه مراودات مالی منجر به فرار مالیاتی می‌شو در این راستا به‌صورت جد ورود پیدا کرده و به اداره کل مالیات تکلیف شده که اقدامات لازم را انجام دهند.
هواسی اظهار کرد: در سال گذشته 180 آسیب‌شناسی را برای مسئولان ارشد استان ارساظرفیت‌ها و چالش‌های استان را در قالب 6 عنوان کتاب تدوین و امروز رونمایی کردیم.
 
وی تصریح کرد: برگزاری کمیسیون‌های علمی تخصصی از اقدامات نوآورانه در بازرسی کل استان بود که امسال هشت کمیسیون را تا این لحظه برگزار کردیم و در این کمیسیون‌ها به موضوعات مهم و شاخص در راستای رفع مشکلات با ارائه راهکارهای عملی برگزار شده است.
هواسی اظهار کرد: در این کمیسیون‌ها از ظرفیت افراد صاحب‌نظر، نخبگان و کارشناسان توانمند بهره گرفته شده است.
وی گفت:‌همه واحدهای تولیدی، شرکت ها، کارخانجات باید گردش مالی و صورت حساب‌های خود را به داخل استان برگردانند در این راستا انتظار داریم رسانه‌ها بیش از پیش به موضوع بپردازند.
وی تصریح کرد: سه‌شنبه‌های مردمی در ادارات مختلف در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی از برنامه‌های شاخص اداره کل بازرسی استان است این مهم زمینه را برای جدی گرفتن مطالبات مردم فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: در حوزه برخورد با فساد در 6 ماهه امسال متخلفین در حوزه اداری 24 نفر محکومیت و برای 5 نفر محکومیت قطعی گرفته شده است.وی با اشاره به اینکه ما در حوزه زیرساخت‌های تولید مشکل داریم، گفت: این مشکلات احصا گزارشات لازم تدوین و تذکرات لازم داده شده است.وی در حوزه تجهیز منابع استان هم خاطرنشان کرد: در شبکه بانکی بازرسی‌هایی تعریف شده است توصیه موکد ما به بانک ها این است که در حوزه رونق تولید بیشتر فعال باشند.وی اظهار کرد: در حالی که یکی از ظرفیت‌های خوب در استان کشاورزی، معادن و غیره است 60 درصد از منابع به سمت خدمات رفته است برای رفع مشکل بیکاری باید به سمت طرح‌های اشتغال پایه برویم.
وی گفت:‌همه واحدهای تولیدی، شرکت‌ها، کارخانجات باید گردش مالی و صورت‌حساب‌های خود را به داخل استان برگردانند در این راستا انتظار داریم رسانه‌ها بیش‌ازپیش به موضوع بپردازند.وی تصریح کرد: سه‌شنبه‌های مردمی در ادارات مختلف در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی از برنامه‌های شاخص اداره کل بازرسی استان است این مهم زمینه را برای جدی‌گرفتن مطالبات مردم فراهم کرده است.
 
وی تصریح کرد: در حوزه برخورد با فساد در ۶ماهه امسال متخلفین در حوزه اداری 24 نفر محکومیت و برای 5 نفر محکومیت قطعی گرفته شده است.وی با اشاره به اینکه ما در حوزه زیرساخت‌های تولید مشکل داریم، گفت: این مشکلات احصا گزارشات لازم تدوین و تذکرات لازم داده شده است.وی در حوزه تجهیز منابع استان هم خاطرنشان کرد: در شبکه بانکی بازرسی‌هایی تعریف شده است توصیه مؤکد ما به بانک‌ها این است که در حوزه رونق تولید بیشتر فعال باشند.
 
وی اظهار کرد: درحالی‌که یکی از ظرفیت‌های خوب در استان کشاورزی، معادن و غیره است 60 درصد از منابع به سمت خدمات رفته است برای رفع مشکل بیکاری باید به سمت طرح‌های اشتغال پایه برویم.
 
رئیس کل بازرسی کردستان تصریح کرد: سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی ۶ماهه اول امسال کمتر از یک درصد بوده است آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران را داریم.
 
وی با بیان اینکه 29 مورد مشکلات حوزه تولید و سرمایه‌گذاری با ورود اداره کل بازرسی رفع شده است که بیشترین مشکل در حوزه سرمایه در گردش بوده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه