English

نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین:

رفت و آمد در مرز خسروی از دیگر مرزهای کشور روان‌تر است

به گفته نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین، سرعت رفت و آمد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی بهتر از دیگر مرزهای کشور است که سبب رضایتمندی مراجعین به این مرز شده است.

رفت و آمد در مرز خسروی از دیگر مرزهای کشور روان‌تر است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سردار علی شمشیری در بازدید از مرز خسروی با بیان اینکه این مرز سریعترین مرز کشور است، افزود: مرز خسروی امسال با تلاش‌های صادقانه مسوولین ۲۴ ساعته شده است.

 

بیشتر بخوانید:

تمهیدات گسترده بنیاد برکت برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی

۱۷ جایگاه و ۱۸ دستگاه خودروی سوخت‌رسان سیار در مرزهای خروجی مستقر هستند

تردد زائران از مرز خسروی روان است

 

وی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مسئولان کشور و استان، زیرساخت‌هایی که در گذشته نبود، امسال در مرز خسروی آماده شده است.

نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین گفت: با تلاش‌های خوبی که انجام شد، بسیاری از زیرساخت‌هایی که مرز فاقد آن بود مانند پارکینگ با ظرفیت ۷۰ هزار خودرو، موکب‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای دارا شد.

گفتنی است که  ۴۸۷ هزار و ۴۳۴ زائر طی ۱۴روز سپری شده از ماه صفر به صورت روان و با سهولت از مرز رسمی خسروی تردد کردند.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه