English

مسئول سازمان صمت استان کرمانشاه پاسخ داد:

برای شکایت از تخلفات پیش فروش خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

مسئول اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان کرمانشاه مسیرهای رسیدگی به تخلفات پیش فروش خودروها از شرکت‌ها را تشریح کرد.

برای شکایت از تخلفات پیش فروش خودرو به کجا مراجعه کنیم؟
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، سید حمزه صحرایی مسئول اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه به توضیحات اجمالی در خصوص شکایت احتمالی مشتریان در حوزه پیش فروش خودرو پرداخت و گفت: شرایط عرضه خودرو در پی اقدامات تحولی وزارت صمت برای ایجاد فضای شفاف و عادلانه و پاسخ به مطالبات مردمی، تغییرات جدی و اساسی داشته است و «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» در ادامه برنامه‌های تحولی وزارت صمت به‌منظور شفاف‌سازی، حذف تدریجی قرعه‌کشی و هدفمندسازی تخصیص خودرو به مصرف‌کننده واقعی راه‌اندازی شده است از این رو هرگونه تخطی و تعدی از مفاد قانونی مندرج در قرارداد دو طرفه بین شرکت های خودروساز و متقاضیان در مقام مشتری قانونا تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: از این اولین و اصلی ترین مرجع رسیدگی کننده به این تخلفات در وهله نخست شرکت های خودروساز هستند که می بایست بر اساس قانون و عینا طبق موارد مندرج در قرارداد دو طرفه عمل کنند و سپس اصلی ترین مکانی که می تواند پاسخگوی قضاوت بین دو طرف باشد، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد.

مسئول اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان کرمانشاه توضیح داد که در نهایت اگر متقاضی مجددا از شکوایه خود راضی نبود می تواند به سازمان های صمت به نمایدگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجه کرده که بتوانند طی یک پروسه قانونی سخنان و مستندات طرفین را شنیده و در نهایت موضوع را مورد بررسی کارشناسانه قرار دهند.

صحرایی در توضیح مرکز و سامانه در دسترس موجود سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده نیز گفت: سامانه 124 و سایت وابسته به آن بصورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات متقاضیان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه