English

امام جمعه کرمانشاه:

شرایط کنونی کشور، رییس جمهوری آگاه می‌طلبد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حفظ منافع کشور در معادلات پیچیده امروز جهان رییس جمهور آگاه، پرتلاش و انقلابی می‌خواهد.

شرایط کنونی کشور، رییس جمهوری آگاه می‌طلبد
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری، امروز ۱۸ خرداد در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه سال جاری گفت: با توجه به شهادت حجت الاسلام رئیسی، در آستانه برگزاری یک انتخابات مهم قرار گرفته‌ایم و فرصت ما برای آماده شدن برای این انتخابات محدود است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رئیس جمهور گفت: خوشبختانه در این دوره استقبال بسیاری صورت گرفته و شاهد ثبت نام تعداد زیادی از کاندیداها بودیم، اما همه این افراد باید بدانند کشور در شرایطی قرار دارد که تنها یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب از عهده پیشبرد امور برمی‌آید.

وی با اشاره به شرایط پیچیده دنیای امروز گفت: حفظ منافع کشور در معادلات پیچیده منطقه و دنیا تنها حضور یک رئیس جمهور پرتلاش و معتقد به مبانی انقلاب و بصیر و آگاه را می‌طلبد.

غفوری همچنین به عمق راهبردی ایران در منطقه و دنیا اشاره کرد و افزود: این دستاورد به همت شهید جمهور به دست آمده و رئیس جمهور بعدی باید بتواند این عمق راهبردی را تثبیت کرده و ارتقا دهد.

امام جمعه کرمانشاه ویژگی دیگر رئیس جمهور را استفاده از استعدادهای طبیعی و انسانی کشور عنوان کرد و افزود: باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بتواند استعدادهای طبیعی و انسانی بالقوه کشور را به فعلیت برساند و این امر جز با تلاش و پشتکار به دست نمی‌آید.

غفوری تاکید کرد: رئیس جمهور همچنین باید بتواند رخنه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور را پر کرده و معیشت مردم را بهبود بخشد.

وی افزود: مهمترین انتظار کشور، مردم و رهبری و خانواده شهدا در شرایط فعلی از مجلس و دولت جدید این است که عرصه اقتصاد و فرهنگ را اصلاح کرده و سایه مشکلات معیشتی را از سر مردم بردارند.

وی افزود: قطعاً مشکلات اقتصادی فعلی نتیجه امروز و دیروز نیست و طی دهه‌های گذشته به تدریج ایجاد شده، اما اگر یک دولت انقلابی روی کار بیاید می‌تواند در مدت زمان کم تا حد زیادی این مشکلات را کم کند.

وی به خدمات و دستاوردهای دولت شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: ایشان طی سه سال کار به اندازه چند دهه فعالیت داشتند و توانستند بسیاری مشکلات‌ها در نقاط محروم کشور حل کنند و انتظار این است رئیس جمهور بعدی پیرو همین مسیر باشد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان گفت: سنت پیامبر (ص) ازدواج آسان است و این ازدواج آسان هم در بحث مهریه هم در بحث جهیزیه و هم در سایر شرط و شروط ازدواج باید خود را نشان دهد.

وی افزود: شرط و شروط سنگین سن ازدواج را بالا برده و دیگر جوانان رغبت نمی‌کنند با این شروط سنگین اقتصادی برای ازدواج اقدام کنند.

غفوری گفت: والدینی که شرط و شروط سنگین پیش پای جوانان می‌گذرند کمی به زندگی خود بیندیشند که در اوایل چگونه زندگی خود را شروع کردند.

وی افزود: در گذشته عمده جوانان اوایل ازدواج در خانه پدر و مادر ساکن شده و با وسایل بسیار اندک و حتی دست دوم زندگی خود را شروع می‌کردند و حال چگونه از یک جوان امروزی توقع خانه، ماشین و زندگی آنچنانی دارند.

غفوری گفت: این شرط و شروط سنگین با سنت پیامبر همخوانی ندارد و توقع این است که یک فرد مسلمان زندگی را ساده گرفته و اجازه دهد دو جوان زندگی خود را ساده و کم هزینه شروع کنند و بدانند خداوند از فضل خود آنها را بی‌نیاز می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه