English

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

کرمانشاه پیشرو در اجرای سند تحول قضایی کشور با ثابت نگه داشتن پرونده‌های ورودی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آستانه هفته قوه قضاییه تاکید کرد: دستگاه قضای استان اهتمام ویژه‌ای برای اجرای کامل سند تحول قضایی کشور در کرمانشاه دارد.

کرمانشاه پیشرو در اجرای سند تحول قضایی کشور با ثابت نگه داشتن پرونده‌های ورودی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، محمد کرمی، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری ویژه هفته قوه قضاییه ، با تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، در خصوص عملکرد یک ساله دستگاه قضای استان ابراز داشت: در نخستین گام اجرای سند تحول قضایی کشور بیش از ۹۰ درصد ابلاغیه‌های قضایی در استان بصورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گام بعدی در اجرای این سند، اجرای دادرسی های برخط هست که با استفاده از این طرح ، پرونده‌های قضایی که نیاز به حضور فیزیکی افراد در جلسه دادرسی ندارد، جلسه دادگاه بصورت آنلاین برگزار می گردد ، هست که در این زمینه نیز فعالیت خود را شروع کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بخش قابل انتقادی که مورد توجه متقاضیان شاکی و متشاکی قرار دارد، اطاله دادگستری است، افزود: اطاله دادرسی به معنی مدت زمان ورود و خروج یک پرونده قضایی، در حال حاضر در سطح استان بصورت میانگین ۶۷ روز است و در نباشیم که این مدت زمان را به کمترین زمان ممکن کاهش دهیم.

وی در توضیح روند تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضای استان نیز گفت: اگر چه در طی سال گذشته میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری استان که تقریبا ۶۱۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ بوده، روند کاهشی محسوسی نداشته است اما خوشبختانه طی سال جاری تلاش بر ثابت نگه داشتن این رقم داشته این رقم بوده‌ایم.

کرمی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان کرمانشاه در انتخاب کارشناس، اقتصاد مقاومتی، جرائم خشن و کاهش جمعیت کیفری استان، اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمانشاه در اجرای سند تحول قضایی در رتبه بندی زمستان سال گذشته توانست جایگاه ششم کشور و همچنین در کاهش جمعیت کیفری هم رتبه نهم کشور را کسب کند.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری هم بر مشارکت حداکثری مردم در این رویداد ملی تاکید کرد و گفت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی دایر شده است و فعالیت ستادهای انتخاباتی و هواداران آنها در استان رصد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه