English

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه در پاسخ به خبرگزاری موج:

۳ میلیون پرداختی به بازنشستگان در راستای همسان‌سازی بود، نه سیاسی

مدیرکل تامین اجتماعی استان درباره شائبه انتخاباتی بودن ۳ میلیون به حساب بازنشستگان گفت: این پرداختی مصوب قانونی و بر اساس همسان‌سازی سه ماهه اول سال بوده که پرداخت شد.

 ۳ میلیون پرداختی به بازنشستگان در راستای همسان‌سازی بود، نه سیاسی
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، اسکندر کاکایی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه به مناسبت هفته تامین اجتماعی از وجود ۸۲۰ هزار کرمانشاهی تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد و گفت:  سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گر ایران در مجموع ۵۴ درصد جمعیت کشور را با عنوان مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد‌.

وی از افزایش ۲.۵ میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی طی فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و افزود: ۲۴۳ همت از مطالبات ۶۰۰ همتی دولت به تامین اجتماعی در قالب اوراق یا واگذاری شرکت‌های سودده پرداخت شده و همچنین  افزایش سرمایه‌گذاری در بانک رفاه، افزایش سرمایه شستا، افزایش پوشش بیمه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، پوشش زوجین نابارور، پوشش ۱۳۰ قلم داروی جدید، بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران و... از جمله مهم‌ترین اقدامات اجرایی شده در تامین اجتماعی کشور است.

کاکایی تصریح کرد:  در حال حاضر، ۵۹ خدمت پرمتقاضی تامین اجتماعی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و  روزانه ۱.۵ میلیون نسخه الکترونیکی در حوزه درمان تامین اجتماعی در سراسر کشور صادر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در توضیح ارسال پیامک برای بیمه‌شدگان به‌صورت اجباری گفت: از ابتدای امسال،  بیمه‌شده از سه فاکتور مهم میزان دستمزد، تعداد روز و عنوان شغلی برای سوابق بیمه خود به صورت پیامکی مطلع می‌شود.

وی  از روند افزایشی بیمه‌شدگان در استان خصوصا طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان از ۲۵۷ هزار نفر در پایان سال ۱۴۰۰، به ۲۷۱ هزار نفر در پایان سال گذشته رسید و تعداد بیمه‌شدگان اجباری نیز در این مدت از ۱۴۹ هزار نفر به ۱۵۸ هزار نفر افزایش یافته است. تعداد مستمری‌بگیران نیز در این مدت از ۷۵ هزار نفر به ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

کاکایی تعداد کارگاه‌های فعال در حوزه بیمه‌پردازی در استان را  ۲۱ هزار و ۵۰۰ کارگاه اعلام کرد که از این تعداد تنها ۵۰۰ کارگاه بالای ۵۰ نفر هستند و افزود: میزان مطالبات قطعی ما از پیمانکاران ۵۵۰ میلیارد و مطالبات برآوردی حدود ۸۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده در استان داریم و حدود ۵ هزار نفر هم در نوبت هستند.

کاکایی با بیان اینکه بیمه کارگران جدید ساختمانی تنها به شرط تامین منابع مالی میسر است و فعلا منابعی در این زمینه تخصیص نیافته، گفت: صرفا از محل قطع افرادی که کارگر نبودند و از این بیمه استفاده می‌کردند می‌توان کارگران ساختمانی جدید را بیمه کرد که آخرین بار از این محل۲۰۰ نفر را بیمه کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه