English

مدیرعامل کارخانه قند بیستون در جمع خبرنگاران خبر داد:

تحقق تعهدات به کشاورزان کرمانشاهی با خرید ۷۰ تا ۷۵ هزار تن چغندر قند

بنا بر اعلام مدیرعامل کارخانه قند بیستون، کارخانه قند بیستون به تعهدات خود در خرید چغندر قند از کشاورزان سرپل ذهاب و قصر شیرین عمل و حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن خریداری کرده است.

تحقق تعهدات به کشاورزان کرمانشاهی با خرید ۷۰ تا ۷۵ هزار تن چغندر قند
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، کارخانه قند بیستون در شهر بیستون و یک کیلومتری محوطه اثر جهانی بیستون قرار گرفته و در سال ۱۳۴۰ توسط متخصصان آلمانی ساخته شده است.

اکثر ماشین‌آلات و دستگاه‌های آن متعلق به شرکت «سالز گیتر» آلمان است. این کارخانه با پرسنلی ۵۰۰ نفره روزانه ظرفیت ۳ هزار تن چقندر را برای فرایند تبدیل به شکر پذیرش دارد.

بهرام رمضانی در نشست خبری اظهار کرد: برخی کارخانه‌ها در استان‌های دیگر تعهدات خرید چغندر قند را نادیده گرفته‌اند و در نتیجه چغندر مازاد روی دست کشاورزان باقی مانده است که با عدم رعایت الگوی کشت باعث ناترازی در تولید شده است و ما نیز الزامی برای خرید چغندر قند از کشاورزان این منطقه نداشتیم اما به دلیل نگرانی از وضعیت کشاورزان و جلوگیری از ضرر آن‌ها، تصمیم گرفتیم تمامی چغندرقند تولیدی را خریداری کنیم.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون با تاکید بر اینکه تا امروز ۲۲۱ هزار تن چغندر از کشاورزان تحویل گرفته شده، خاطرنشان ساخت: بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان به ۲۳۰ هزار تن خواهد رسید که این مقدار بیشترین مصرف کارخانه قند بیستون طی ۱۰ سال گذشته بوده است.

رمضانی به مشکلات ناشی از کاشت بی‌رویه چغندر قند در استان اشاره کرد و گفت: عدم شناسایی مصرف کننده نهایی کشاورزان را گرفتار کرده است؛ ضمن اینکه اورهال کارخانه برای آماده‌سازی کشت پاییزی حداقل به یک ماه و نیم زمان نیاز دارد اما با دریافت این حجم از چغندر، عملیات اورهال کارخانه با چالش روبرو شده است.

وی همچنین به افتتاح تصفیه‌خانه جدید این کارخانه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رمضانی از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستانی و ۷۰ درصدی مطالبات کشاورزان سرپل ذهابی خبر داد و افزود: هیچ مشکلی برای پرداخت باقی‌مانده مطالبات کشاورزان سرپل ذهابی وجود ندارد و این مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال در کشت بهاره حدود ۱۰ هزار تن چغندرقند در زمین‌های زراعی استان تولید خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون ادامه داد: تعهد کارخانه قند اسلام‌آباد تحویل سه هزار تن و تعهد کارخانه قند بیستون تحویل هفت هزار تن از این میزان است؛ البته، اگر کارخانه دیگری برای خرید چغندر قند به استان وارد نشده و چغندر تولیدی به خارج از استان ارسال نشود، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

نشست خبری کارخانه قند بیستون

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه