English

کرمانشاه میزبان مسابقات کاراته شوتوکان قهرمانی کشور می‌شود

کرمانشاه میزبان بیست و نهمین دوره مسابقات کاراته شوتوکان wskf قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با هدف حضور در مسابقات جهانی ژاپن شده است.

کرمانشاه میزبان مسابقات کاراته شوتوکان قهرمانی کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین قاسمی، مسئول برگزاری مسابقات کاراته شوتوکان در کرمانشاه هدف از برگزاری این مسابقات را گزینش انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ژاپن در سال آینده عنوان کرد و افزود: مسابقات در چند رده سنی در بخش های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در مدت دو روز ۱۸ و ۱۹ مرداد در سالن شهید بهشتی کرمانشاه برگزار می‌گردد. 

وی با بیان این مطلب که ثبت نام از کاراته‌کاهای علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: از ابتدای فرآیند ثبت نام تاکنون حدود ۵۰۰ کاراته‌کا از ۳۰ استان کشور برای حضور در مسابقات کاراته شوتوکان wskf ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم از استقبال به حدود ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کند. 

قاسمی تعداد کاراته کارهای کرمانشاهی را  حدود ۲۵۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: رایزنی‌های لازم در دستور کار قرار گرفته تا یک تیم از کشور عراق برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده است، به مسابقات اضافه گردد که پایه فنی مسابقات بالاتر برود. 

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر به‌عنوان عوامل اجرایی برگزاری این مسابقات را برعهده دارند، افزود: از این تعداد حدود ۶۰ نفر داور هستند که بین آنها سه داور جهانی حضور دارند.

مسئول برگزاری مسابقات در ادامه گفت: با توجه به اینکه در برگزاری مسابقات سبکی هیچ کمک و حمایت مالی از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کاراته استان انجام نمی‌شود، تمام هزینه‌های برگزاری این مسابقات حتی بدون حمایت اسپانسرها توسط خود مسئولان سبک تامین می‌شود. 

وی هدف از برگزاری این مسابقات در کرمانشاه را معرفی هرچه بیشتر این رشته به خانواده‌ها، شناسایی و کشف استعدادهای جدید کاراته شوتوکان wskf و کمک به معرفی هرچه بهتر استان ارزیابی کرد. 

قاسمی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان استانی و فدراسیون برگزار می‌شود، گفت: مهمان ویژه مراسم، سرمربی تیم‌های ملی پایه کشور عراق است که مدرس جهانی است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، به فعالیت سبک شوتوکان wskf در ۱۲۰ کشور دنیا، اظهار کرد: طبق رتبه‌بندی فدراسیون کاراته کشور، این رشته در ایران سومین سبک پرمخاطب در بین سبک‌های زیرمجموعه کاراته است. این سبک در استان کرمانشاه حدود ۴۰۰ کاراته‌کا و ۱۵ مربی فعال دارد و توسعه آن در شهرستان‌ها در حال اجراست. 

او افزود: در حال حاضر شش ملی‌پوش از کرمانشاه در تیم‌های ملی رده سنی مختلف شوتوکان wskf حضور دارند که قرار است به‌زودی به مسابقات آسیایی فیلیپین اعزام شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه